תיעוד: חיסול שלושת המחבלים מהאוויר אתמול סמוך לג'נין

ברשתות הפלסטיניות פורסם תיעוד של רגעי החיסול של שלושת המחבלים מהג'יהאד האיסלאמי אמש בג'נין על-ידי מל"ט של צה"ל - בפעולה שבוצעה לראשונה זה 17 שנים | צפו

זמן צפייה: 05:55

כחצי יממה אחרי שמל"ט צה"ל התנקש מהאוויר בשלושה מחבלים של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין - פורסם בצהריים (חמישי) ברשתות הפלסטיניות תיעוד של רגעי החיסול. אתמול, לראשונה זה 17 שנים, תקף מל"ט של חיל האוויר כלי רכב ובו כאמור שלושה מחבלים חמושים שיצאו ממחנה הפליטים ג׳נין לעבר מעבר ג'למה.

כוחות צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, זיהו את הרכב ובו החשודים - וירו לעברם. הפעולה היא עוד עליית מדרגה בהתחממות הביטחונית בשומרון, שמגיעה אחרי שבוע טעון במיוחד בו פעולת צה"ל בג'נין הסתבכה והסתיימה עם שבעה פצועים במחנה הפליטים , וכמובן הפיגוע הרצחני מחוץ לישוב עלי שגבה את חייהם של ארבעה אזרחים ישראלים.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2322061327' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד החיסול' poster='' kid='1_1us5xupj' duration='26']

פעולת צה"ל לא הגיעה בעקבות שינוי מדיניות, אלא כתגובה. היה מידע על חוליה שנמצאת בג'נין, אך הוא לא היה מספיק מדויק. כשהחוליה יצאה אל כיוון ג'למה, הדרג המדיני עודכן ואישר את המהלך, לאחר ביצוע הירי אל עבר המחסום - היא חוסלה.

שלושת המחבלים שחוסלו בג'נין
שלושת המחבלים שחוסלו בג'נין

יש היערכות לפיגועי נקמה, אך אין ידיעות קונקרטיות. בסוף השבוע הקרוב צה"ל יהיה קרוע בין המאמץ לשמירה על הביטחון מפני טרור בצפון השומרון, לבין ההתמודדות עם האלימות והפרעות שמבצעים יהודים בפלסטינים. אתמול בשעות הערב כוח של צה"ל שאמור היה לצאת לבצע בשומרון, ביטל את הפעילות והוסת לפעול למניעת פעילות של פורעים יהודים.