שני לוחמים נפלו בקרבות בעזה, בהם בנו של השר איזנקוט

רס"ר במיל' גל איזנקוט (25) נפל בקרב בג'באליה. אביו איזנקוט התבשר על כך בביקור לוחמים. נתניהו: "בוכים איתכם, מחבקים אתכם". גנץ: "מחויבים להילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל". בקרב אחר בדרום הרצועה נפל רס"ם במיל' יונתן דוד דיטש (34) מחריש

זמן צפייה: 04:23

רק לפני כמה ימים הם עוד הספיקו להיפגש, והיום (חמישי), בזמן שביקר לוחמים בדרום, קיבל הרמטכ"ל לשעבר והשר גדי איזנקוט את המרה שבבשורות: בנו, רס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט (25), נפל בקרב בעזה.  רס"ר במיל' איזנקוט, לוחם במיל' ששירת כחובש בגדוד 699 של חטיבת הקומנדו בחיל הצנחנים (551), נהרג במהלך סריקות במחנה הפליטים ג'באליה. כמו כן, הותר לפרסום כי רס"מ במיל' יונתן דוד דיטש, בן 34 מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, עוצבת "חוד החנית" (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, קצין לוחם מסיירת הנח"ל ושני לוחמים במילואים, לוחם ופראמדיקית מגדוד 53, עוצבת 'ברק', נפצעו באורח קשה.

מפרטים ראשוניים על מותו של רס"ר במיל איזנקוט עולה כי הלוחמים הבחינו בפיר מנהרה פתוח וסרקו אותו - כשלפתע התפוץ מטען חבלה רב-עוצמה שפצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים אסותא באשדוד - שם מת מפצעיו. הוא יובא למנוחות מחר ב-11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה.

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 416 חללי צה"ל, מתוכם 89 לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

התמונה האחרונה של השר גדי איזנקוט עם בנו גל
התמונה האחרונה של השר איזנקוט עם בנו גל
גל איזנקוט
רס״ר במיל' גל איזנקוט
רס״מ במיל' יונתן דוד דיטש, בן 34 מחריש, נפל בדרום הרצועה
רס״מ במיל' יונתן דוד דיטש, בן 34 מחריש, נפל בדרום הרצועה

מוקדם יותר היום התיר דובר צה"ל לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל נוספים שנפלו בקרבות ברצועת עזה: סמ"ר עמית בונצל, בן 22 משוהם, לוחם וסמל מחלקה בסיירת צנחנים, שנפל אתמול בקרב במרכז הרצועה, סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה, בן 22 מקריית גת, לוחם ביחידת דובדבן, אשר נפטר אתמול מפצעיו לאחר שנפצע שלשום בקרב בדרום הרצועה, ורס"ל (מיל') מאור גרשוני, בן 24 מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173, חטיבת עציוני, אשר נפל אתמול בקרב בצפון הרצועה.

סמ״ר עמית בונצל, רס״ל (מיל') מאור גרשוני, סמ״ר עלמנאו עמנואל פלקה
סמ״ר עמית בונצל, רס״ל (מיל') מאור גרשוני, סמ״ר עלמנאו עמנואל פלקה

מה עמוק הצער, כמה גדול הכאב": בכירי המערכת הפוליטית והצבאית מספידים את גל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרס"ר במיל איזנקוט, ושלח תנחומים למשפחתו: "בוכים איתכם, מחבקים אתכם. גל היה לוחם אמיתי". יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, אמר: "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט. גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו. יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0712232017' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם השר לשעבר יזהר שי, חבר משפחת איזנקוט' poster='' kid='1_29qmyh88' duration='315']

השר לשעבר יזהר שי, חברו של השר איזנקוט, שכל את בנו ירון בקרבות בעוטף עזה בשבעה באוקטובר. הערב הוא אמר בריאיון לחדשות 13: "גדי אמר לי לפני כמה ימים - הבן שלי הוא כמו כל חייל. כשצריך החלטות אמיצות – הוא לוקח אותן בלי להניד עפעף. הוא היה אב מודאג, כמו כל ההורים שיש להם בנים בחזית. הוא ידע מה הסכנות והמשמעויות. הוא לא הסתיר את זה שהוא מודאג, אבל הפריד לחלוטין בין התפקיד שלו בניהול המלחמה – לבין היותו אב מודאג ואוהב. רבים מהחטופים והחטופות שחזרו לארץ חייבים זאת אישית לגדי איזנקוט".

מודעת האבל של גל איזנקוט
מודעת האבל של גל איזנקוט

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "מיכל ואני דואבים וכואבים באבלם העמוק של גדי וחנה איזנקוט על נפילת בנם גל בקרבות ברצועת עזה. גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו – ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה״ל ולמדינה והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא".

עוד הוסיף הנשיא: "גל חונך מילדותו לאהבת העם והמולדת ופעל ברוח זו בכל רגע, גם בעת שנהרג. יחד עם העם כולו אני מחבק את משפחת השכול הישראלית, שקורבנה כבד וקשה מנשוא, ומתחייב – נמשיך לשמור על העם שלנו ועל מדינתנו האהובה, למענם ולמעננו. יהי זכרו של גל ושל הנופלים במלחמה ברוך".

"הצילום הזה. החיבוק הזה. אב ובנו. שניהם במדים. שניהם חיילים של המדינה הזו", כתב ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות בצירוף תמונתו של השר איזנקוט עם בנו. "שניהם נענים לקריאה, מגיעים כשצריך אותם, עושים את מה שעליהם לעשות. גורלה של מדינה שלמה בחיבוק אחד. גדי, חנה, אנחנו בוכים אתכם".

שר הביטחון יואב גלנט כתב בהספד שפרסם: "בצער רב קיבלתי את הבשורה הקשה על נפילתו של גל, בנו של השר גדי איזנקוט עמו חלקתי שנים ארוכות של שירות משותף. גל חונך על ערכי אהבת הארץ, ולדאבון הלב גם נפל למענם. לבי ומחשבותיי עם כל בני המשפחה. ‏מי ייתן ונהיה ראויים לקורבנו של גל, ושל כל הנופלים במלחמה הצודקת הזו".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0712232039' autoplay='0' credit='' desc='דובר צה"ל שולח תנחומים למשפחת איזנקוט' poster='' kid='1_cnl6rmle' duration='388']

בהצהרתו הערב, דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס לנפילתו של רס"ר איזנקוט ואמר: "בנימה אישית, ארצה להתחייס לגדי איזנקוט. הכרתי את גל באופן אישית. הוא היה מלח הארץ, שהתנדב למילואים והיה נחוש להילחם במחבלים. כל אחד מחללי המלחמה הוא עולם ומלואו. אני מחבק את משפחת איזנקוט ואת משפחות הנופלים".