"פגע בטוהר המידות": חייל במצ"ח מואשם באונס חיילת שגייס כמקור

כתב אישום הוגש נגד רכז מודיעין הנאשם כי אנס חיילת שנרתמה לשמש כגורם מדווח על מעשים פליליים ביחידתה. עוד הוא מואשם בשימוש בסם מסוכן, מרמה והפרת אמונים ומעשה מגונה

זמן צפייה: 01:22

כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית הדין הצבאי ביפו נגד רכז מודיעין במצ"ח, אשר מואשם באונס חיילת, אותה גייס כמקור מודיעיני כדי שתדווח על מעשים פליליים ביחידתה.

תחילת הפרשה ביולי 2019, אז אותרה החיילת על ידי הנאשם כמועמדת לגיוס כגורם מדווח. כשנפגשו במשרדו, הוא הציג עצמו כאיש משרד הביטחון בן 26, וכמי שנטל חלק בקורס טייס - למרות שפרטים אלה לא נכונים, כך על פי כתב האישום.

בפגישה, לאחר שהביע עניין בחייה הפרטיים ובמערכת היחסים שלה עם בן זוגה, הרכז הציע לחיילת לשמש כמקור - אולם היא סירבה. "זה יוביל לדברים רעים", אמר לה, "את יודעת למה אני מתכוון". צעד זה הינו מנוגד להנחיית מפקד מצ"ח העוסק בגיוס מקורות. בשלב זה, היא הסכימה להצעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סא"ל חצה קו יורים במהלך תרגיל בצאלים – ונורה בשוגג; מצבו קשה

משפחתה של מדלן מקאן על החשוד החדש בפרשה: "התפתחות משמעותית"

ח"כ אבו שחאדה נדבק בקורונה – דיוני הכנסת שתוכננו להיום בוטלו

אזיקים
אזיקים | צילום: חדשות 13

השניים היו נפגשים מדי שבוע בבסיסה ושמרו על קשר טלפוני רציף. כתב האישום מפרט כיצד בכל המפגשים, היה הנאשם מחמיא ליופייה, מלטף אותה ברגליה, בידיה ובשערה, ואף ביקש ממנה לחכות לסיום שירותה הצבאי על מנת שיוכלו לפתח את הקשר האינטימי שנרקם ביניהם.

בחודש ספטמבר, השניים נפגשו ליד ביתה של החיילת, וברגע מסוים החל הנאשם לגעת בה בניגוד לרצונה. רכז המודיעין מואשם באינוס, מרמה והפרת אמונים, שימוש בסם מסוכן ומעשה מגונה. "בעשותו את כל אלה, פגע הנאשם בטוהר המידות של רכזי המודיעין במצ"ח", נכתב בכתב האישום.