רקטה התפוצצה בשטח פתוח בשער הנגב

תקרית ירי רקטות רביעית תוך חודש: נפילת רקטה אותרה הבוקר בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהירי

שרידי הרקטה שהתגלתה היום

רקטה נפלה הבוקר (שני) סמוך לשעה 04:00 בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בתקרית. אזעקת צבע אדום לא הופעלה מאחר שהשיגור בוצע לעבר שטח פתוח. בעקבות הנפילה, כוחות צה"ל סרקו את המרחב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מדובר בתקרית ירי הרקטות הרביעית בחודש האחרון. ב-9 בפברואר יירטה כיפת ברזל מטח רקטות ששוגר לעבר אילת. מערכת ההגנה יירטה שלוש מהרקטות והרביעית נפלה בשטח פתוח. גם בירי הזה לא היו נפגעים בנפש, אך כמה בני אדם לקו בחרדה.

שיגור רקטה (ארכיון)
שיגור רקטה (ארכיון) | צילום: רויטרס

שלושה ימים קודם לכן נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון, לאחר שבוצע ירי מרצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי ככל הנראה מדובר בנפילה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם. בתגובה לירי, צה"ל תקף זמן קצר לאחר מכן באמצעות טנק עמדה של חמאס בצפון רצועת עזה.

הירי התרחש על רקע פרסומו הצפוי של דוח מבקר המדינה על היערכות צה"ל לאיום המנהרות במבצע צוק איתן. כשנתיים וחצי לאחר המבצע, גורמים בכירים בקבינט ומחוצה לו טוענים כי לרשות חמאס עומדות לפחות 15 מנהרות התקפיות שחצו את הגבול מעזה והגיעו לשטח ישראל. בתום מבצע צוק איתן הודיע צה"ל כי מערך המנהרות ההתקפיות הושמד כליל, אולם הנתון מעמיד את ההישג בסימן שאלה.