תקרית חריגה: חייל מצרי נהרג בחילופי אש עם כוח צה"ל במעבר רפיח

התקרית החריגה, שעלולה להגביר את המתח הקיים גם כך בין ירושלים לקהיר, מתרחשת ברקע ביקורת חריפה שנמתחת בשעות האחרונות על פעילות צה"ל בעיר הדרומית ברצועה - לאחר שלטענת הפלסטינים עשרות עזתים נספו בשרפה שפרצה בעקבות תקיפה ישראלית

זמן צפייה: 01:05

תקרית חריגה מאוד התרחשה היום (שני) במהלך פעילות צה"ל במעבר רפיח, כשחילופי אש התנהלו בין הלוחמים לבין כוחות מצריים, ובאירוע נהרג חייל מצרי. האירוע ופרטיו נמצאים בבדיקת צה"ל.

התקרית הנוכחית מול מצרים מתחוללת ברקע ביקורת גוברת בעולם נגד ישראל, לאחר שלדברי הפלסטינים עשרות תושבים עזתים נהרגו אתמול בשריפה שפרצה במחנה המפונים בעיר, בעקבות תקיפה של צה"ל שהביאה לחיסולם של יאסין רביע, ראש מטה הגדה של חמאס והבכיר חאלד נגאר.

כוחות צה"ל ברפיח, דרום רצועת עזה טנק
כוחות צה"ל ברפיח, דרום רצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

הבוקר, משרד החוץ של המצרי גינה את התקיפה הישראלית ברפיח, שבעקבותיה פרצה שריפה המחנה חוסים בעיר הדרומית, ועל-פי דיווחים פלסטינים הביאה למותם של עשרות. "מגנים בחריפות את התקיפה המכוונת של ישראל כנגד מאהל העקורים ברפיח, שכתוצאה ממנו נהרגו ונפצעו מאות חסרי הגנה. זוהי הפרה בוטה של החוק ההומניטרי הבינלאומי, וכן של אמנת ג'נבה מ-1949 בדבר הגנה על אזרחים בעתות מלחמה", כתבו בהודעה.

עוד נמסר ממשרד החוץ במדינה: "מצרים רואה באירוע טרגי זה המשך לתקיפות שמטרתן להרחיב את מעגל ההרג וההרס ברצועת עזה, כדי להפוך אותה לבלתי ראויה למגורים. מצרים ביקשה מישראל לקיים את הצווים שפרסם בית הדין הבינלאומי בהאג בדבר עצירה מיידית של הפעולות הצבאיות ברפיח. מצרים הדגישה את דרישתה ממועצת הביטחון וגורמים בינלאומיים אחרים להתערבות מיידית כדי להבטיח עצירה של המלחמה".