גרסת החייל היורה בצומת רעננה: "הייתי בטוח שזה מחבל"

צוות חקירה מיוחד בו שולבו מצ"ח ומשטרת ישראל חקר את החייל שירה למוות באזרח, לאחר שחשד כי מדובר במחבל שמבצע פיגוע, ולאחר החוקרים נתנו אמון בגרסתו הוא שוחרר. סנגוריו מסרו כי הוא שולח תנחומיו למשפחת המנוח

זמן צפייה: 01:52

החייל שהיה מעורב הבוקר (שני) באירוע הירי בצומת רעננה, בו נהרג תושב פרדס חנה כבן 40 שנחשד בטעות כמחבל, נחקר על ידי צוות חקירה מיוחד בו שולבו המשטרה הצבאית החוקרת ומשטרת ישראל. החייל מסר את גרסתו לאירוע, ושוחרר בחזרה ליחידתו לאחר שהחוקרים נתנו אמון בגרסתו.

"פתאום מגיע אליי צעיר מבוהל ואומר לי 'פיגוע ! סכין!'", סיפר החייל היורה בחקירתו, "הוא קרא לי לנטרל מחבל והוביל אותי למקום. אני רואה מולי בחור עם גלבייה שחורה וכיפה מוסלמית גדולה עם סכין ביד. אני קורא לו 2 דקות ארוכות להוריד את הסכין. גם בעברית וגם בערבית".

"בזווית העין אני רואה צעירה בורחת", הוסיף החייל, "הוא לא הוריד את הסכין והיה לו מבט של רצח בעיניים. הוא רץ לנוסע אחר עם סכין מונפת. יריתי בו ירייה אחת, הוא המשיך לרוץ. יריתי ירייה שנייה והוא נפל. הוא עוד ניסה לקחת את הסכין אליו, הייתי בטוח שזה מחבל".

אל"מ במיל' אבי עמירם וסרן יוסי אלבז, המייצגים את החייל מטעם הסניגוריה הצבאית הראשית, מסרו כי החייל פעל כנדרש וכמתבקש בנסיבות המיוחדות של הסיטואציה אליה נקלע, והוסיפו כי החייל שולח תנחומיו למשפחת המנוח.

זירת אירוע הירי בצומת רעננה
זירת אירוע הירי בצומת רעננה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

האירוע הבוקר החל כשהחייל חש בסכנה לאחר האזרח, שלפי המשטרה "נדרש באבחון מקצועי", ניגש לעברו באופן חשוד, והוא סבר כי מדובר בניסיון פיגוע ופתח באש. על פי העדויות מזירת האירוע, האזרח החזיק סכין, וחקירת המשטרה העלתה כי הוא ניסה לדקור שני אנשים.

תחילה הוגדר מצבו של האזרח קשה, ולאחר מכן נקבע מותו בבית החולים מאיר בכפר סבא. צוותי מד"א פינו לבית החולים מאיר בכפר סבא גם גבר כבן 50 שנפצע מהירי באורח קל.