"הזדהה עם חמאס": צעיר נאשם שתכנן לשרוף מתקן "רגיש" בחיפה

ראזי חמאדה, בן 20 משפרעם, נאשם שיידה בקבוק תבערה אל תחנת המשטרה בעיר בדצמבר האחרון, ותכנן הצתה באזור בתי הזיקוק במפרץ חיפה. מהחקירה עלה כי הוא צרך חומרי הסתה של חמאס והזדהה עם ארגון הטרור, והשתתף בהפרות סדר ב"שומר החומות"

זמן צפייה: 00:24

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד ראזי חמאדה בן ה-20 משפרעם, שניסה להצית תחנת משטרה ותכנן לשרוף מפעל רגיש באזור מפרץ חיפה מתוך הזדהות עם חמאס.

חמאדה נעצר, ומהחקירה עלה כי יידה בקבוק תבערה לעבר תחנת משטרת שפרעם בחודש דצמבר האחרון. כמו כן, מהחקירה עלה כי מספר שבועות קודם לכן הוא תכנן להצית את האזור המסחרי בסביבת בתי הזיקוק בחיפה. בחקירה נאספו ראיות המלמדות כי הצעיר החליט לבצע פעולות אלה לאור תמיכתו בחמאס ועל רקע הלחימה ברצועת עזה, אליה נחשף בערוצי חדשות שונים - ובפרט ברשת אל-ג'זירה.

ממצאי החקירה הצביעו על כך שהמחבל פעל לבדו, ללא תשתית ממוסדת או קשר לחמאס ברצועת עזה - וללא מעורבות מחבלים נוספים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2402010931' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד: השלכת בקבוק התבערה ע"י החשוד' poster='' kid='1_eqy3eh9t' duration='55']

עוד עלה במסגרת החקירה, כי חמאדה לקח בעבר חלק בהפרות סדר שהתקיימו במהלך אירועי "שומר החומות" בהר הבית ולמול כוחות המשטרה בשפרעם. כאמור, בשל המעשים הללו ועל סמך המידע שהתקבל במהלך החקירה הבוקר, תגיש הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום.

ראזי
תיעוד: חמאדה זורק את בקבוק התבערה לעבר תחנת המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

משירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות ביטחונית מסוכנת, ונמשיך לנקוט באמצעים העומדים לרשותם כדי לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים".