סמ"ר יאיר אביטן ורס"ל במיל' יקיר שמואל טייטלבוים נפלו בעזה

הותר לפרסום: סמ"ר יאיר אביטן, לוחם בגדוד 890 של הצנחנים, בן 20 מרעננה, ורב-סמל במיל' יקיר שמואל טייטלבוים - לוחם בגדוד 77 בן 21 ממעלה אדומים - נפלו אתמול בצפון הרצועה. עוד שני לוחמים מגולני נפצעו קשה

זמן צפייה: 02:14

דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו אתמול בקרב עם מחבלים בצפון רצועת עזה: סמ"ר יאיר אביטן, בן 20 מרעננה, לוחם בגדוד 890 של הצנחנים, ורב-סמל במיל' יקיר שמואל טייטלבוים, בן 21 ממעלה אדומים, לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7).

בנוסף, לוחם מגדוד 13 של חטיבת גולני נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים, וקצין לוחם מגדוד רותם של חטיבת גבעתי נפצע קשה מירי נ"ט. הפצועים פונו לבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

מתחילת המלחמה נפלו 670 חיילי צה"ל, בהם 316 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

כוחות צה"ל בג'באליה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בעיריית רעננה ספדו לסמ"ר אביטן: : "בצער רב ובכאב גדול אנו מודיעים על נפילתו בקרב ברצועת עזה, של סמל ראשון יאיר אביטן, בן 20, לוחם בגדוד 890 של הצנחנים. סמ"ר אליהו יאיר אביטן, ז"ל, גדל והתחנך ברעננה. הוא בוגר בתי הספר אריאל, מיתרים והתיכון המדעי טכנולוגי אמי"ת כפר בתיה. הותיר אחריו במותו הורים, עינת ומימון, ושלושה אחים צעירים".

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, אמר כי "הלב נשבר עם היוודע דבר נפילתו בקרב של סמ"ר יאיר אביטן ז"ל, בן העיר, מלח הארץ, שחרף את נפשו בהגנה על ביטחון המדינה. קהילת רעננה כואבת את כאבה של משפחת אביטן, מחבקת אותה ועוטפת אותה בשעתה הקשה".

דניאל בארי, מנהל תיכון אמית איתן במעלה אדומים, ספד לרב-סמיל במיל' יקיר שמואל טייטלבוים: "קהילת אמית איתן כולה אבלה על נפילתו של הבוגר יקיר טייטלבויים הי"ד, תלמיד עדין וצנוע, שהיה אהוב על חבריו ועל מוריו. יקיר בחר ללמוד במכינה קדם-צבאית כדי להכין עצמו לשירות משמעותי כלוחם, לתרום ולהגן על המדינה. לאסוננו הוא נפל על משמרתו. אנו מבקשים לחבק את משפחתו ואת חבריו הרבים באסונם הנורא. אנו עדיין מבכים את נפילתו לפני שבועיים של המחנך האהוב הרב אילון ויס הי"ד ובמוצאי שבת ספגנו מכה נוספת כשנתבשרנו על נפילתו".

איתן צארום, שהיה מחנכו של יקיר, אמר כי "ליקיר היתה מתיקות מיוחדת. הוא היה תלמיד מצטיין, שאהב ללמוד ולהעמיק; נער שלא עשה הנחות לעצמו. האבידה גדולה והשבר בלתי נתפס".

חלל צה"ל סמל אייל שיינס
סמל אייל שיינס | צילום: דובר צה"ל

אתמול התיר דובר צה"ל לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: סמל אייל שיינס, בן 19 מקיבוץ אפיק, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל.