אש בצפון; הרמטכ"ל המצרי ב"ביקור פתע" בגבול עזה

רמטכ"ל צבא מצרים הגיע ל"ביקור פתע" בגבול עזה "כדי לבחון את הסוגיות הביטחוניות". חמאס לארה"ב: "נתניהו מתחמק מעסקה, לא נחזור לנקודת ההתחלה ואין צורך בהצעות חדשות". לאורך היום: שיגורים ויירוטים בגליל. 36 מחבלים חוסלו עד כה במבצע של צה"ל בצפון השומרון, בהם בנו של זכריא זביידי. חמאס פרסם את התיעוד האחרון של הירש מהשבי: "תמשיכו להיאבק, אל תפסיקו" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-335 למלחמה: גם הערב (חמישי) נראה שעסקה לשחרור החטופים מתרחקת - כשבארה"ב מתייחסים לפרסום אמש בחדשות 13, לפיו בבית הלבן שוקלים עסקה "עוקפת ישראל" - ישירות מול חמאס - על מנת לשחרר חטופים בעלי אזרחות אמריקנית. במהדורה המרכזית פורסם הערב כי נתניהו כינס דיון מיוחד בשאלת התגובה לרצח החטופים - ומידר את הקבינט. נתניהו החליט שלא לקיים את הדיון בקבינט המורחב, אך שר הביטחון יואב גלנט והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר זומנו.

לאורך כל היום זוהו שיגורים ויירוטים בצפון. רמטכ"ל צבא מצרים הגיע היום ל"ביקור פתע" בגבול עזה "כדי לבחון את הסוגיות הביטחוניות". 36 מחבלים חוסלו עד כה במבצע של צה"ל בצפון השומרון, בהם בנו של זכריא זביידי. בתל אביב קיים מטה המשפחות את "מסע ההפקרה", לזכר 27 החטופים שנרצחו בשבי - ולאחר מכן הפגינו אלפים בקריאה לעסקה. מחאות התקיימו גם בירושלים ובשורת מוקדים.

חמאס פרסם הערב את התיעוד האחרון מהשבי של החטוף הירש גולדברג-פולין, שנרצח וגופתו חולץ ממנהרה באזור רפיח לצד גופותיהם של חמישה חטופים נוספים. בסרטון המצמרר, הירש מבקש מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וממזכיר המדינה אנתוני בלינקן והאומה האמריקנית לעשות הכל כדי להפסיק את המלחמה ולהשיבו הביתה, ופנה למשפחתו: "אני מבקש מכם להיות חזקים בשבילי - ושתמשיכו להיאבק. אל תפסיקו". משפחתו של הירש אישרה את פרסום הסרטון.

[timeline id="6306" name="חרבות ברזל - יום 335"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, מוריה אסרף, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו