דובר צה"ל: "מהלילה אין פעילויות חינוכיות. התקהלות - עד אלף איש"

כחלק מההיערכות לתגובה האיראנית, דובר צה"ל הודיע על שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף החל מהלילה ועד יום שני, במסגרתם הוחלט על איסור קיום פעילויות חינוכיות בכל רחבי הארץ - כולל לימודים אקדמיים וקייטנות. ההתהקלות תוגבל עד 1,000 אנשים ברוב חלקי הארץ, מקומות העבודה ייפעלו ללא הגבלה

זמן צפייה: 03:37

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, נשא הערב (שבת) הצהרה, בה הודיע על שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף החל מהלילה ועד יום שני - כחלק מההיערכות לתגובה האיראנית. במסגרת שינוי המדיניות, הוחלט על איסור קיום פעילויות חינוכיות בכל רחבי הארץ - כולל לימודים אקדמיים וקייטנות. באיזורים ירוקים ישנה הגבלת התהקלות עד 1,000 אנשים - ומקומות העבודה ייפעלו ללא הגבלה.

בעוטף עזה ניתן לקיים התקהלות בהגבלה של עד 100 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה, ובגבול הצפון - עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה. החופים יישארו סגורים לציבור בשני האזורים, ויהיה ניתן לעבוד במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1304242041' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_a7b8lgfb' duration='67']

ממשרד החינוך נמסר כי בשל הנחיות פיקוד העורף - כל הפעילויות החינוכיות מבוטלות, ביניהן לימודים בבית הספר של החגים, במסגרות החינוך המיוחד, מעונות, פעוטונים וטיולים של תנועות הנוער בכל רחבי הארץ.

מנהלת הליגות לכדורגל הודיעה כי בשל ההנחיות - כל משחקי הליגות המקצועניות ביומיים הקרובים ייערכו ללא קהל ובנוכחות בעלי תפקידים בלבד. ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות, מסר: "בשל העובדה שמדובר באיומים חדשים על מדינת ישראל שאנו עוד לא יודעים מה היקפם והשפעתם הוחלט שלא לאפשר הכנסת קהל למשחקים ביומיים הקרובים. אנו נמשיך להיות בקשר עם פיקוד העורף ומשטרת ישראל ונעדכן את הקהל והקבוצות לגבי המשך התנהלות המשחקים".

לגעת בדשא - מאחורי הקלעים של סמי עופר - כמו בברצלונה
יישאר סגור לקהל. אצטדיון סמי עופר (ארכיון) | צילום: אבנית סטרולוב

פורום מעונות היום המפוקחים לגיל הרך, הכולל את נעמת, ויצ"ו, אמונה, נאות מרגלית, נשי חירות, בית יעקב וארגונים נוספים, הודיע שבהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך - מעונות היום המפוקחים בכל רחבי הארץ יהיו סגורים מחר.