רה"מ: "נחזיר את תושבי הצפון לבתים"; גלנט: "שלב חדש במלחמה"

נתניהו פרסם הודעה קצרה רקע הפיצוצים בלבנון: "נחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה". גלנט ברמת דוד: "מרכז הכובד עובר צפונה. חשוב שכל הארגונים בכל הדרגים ישתפו פעולה". הרמטכ"ל בפיקוד הצפון: "יש לנו עוד יכולות רבות שלא הפעלנו; ראינו רק חלק מהן"

זמן צפייה: 01:30

ברקע גל הפיצוצים השני בלבנון והדיווחים על הרוגים ומאות פצועים, פרסם הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה קצרה שבה אמר: "נחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה". בתוך כך, בישראל בוחנים שורת צעדים התקפיים נגד חיזבאללה, וממתינים לראות אם הם יובילו לשינוי בעמדת הארגון. לפי שעה, בירושלים לא התקבלה החלטה על כניסה קרקעית ללבנון.

מוקדם יותר אמר שר הביטחון יואב גלנט בבסיס רמת דוד של חיל האוויר, כי "מרכז הכובד עובר צפונה באמצעות הסטת משאבים וכוחות. אנחנו בפתיחת שלב חדש במלחמה. זה דורש מאיתנו תעוזה, נחישות והתמדה. יש חשיבות רבה לבצע את הדברים בשלב הזה בשיתוף פעולה הדוק - בין כל הארגונים, בכל הדרגים".

גלנט הוסיף: "שכחנו את החטופים ולא שכחנו את המשימות שלנו בדרום. זו החובה שלנו ואנחנו מבצעים אותה במקביל". לדבריו, "הפעולה הזאת מתבצעת על-ידי כל הגופים והמשימה היא משימה ברורה ופשוטה - להחזיר את תושבי צפון לבתיהם בביטחון. צה"ל מביא הישגים מצוינים, יחד עם שב"כ והמוסד והתוצאות מרשימות. יש תיאום מלא במערכת ואחדות בקשר להשגת המטרות: ראש הממשלה, הרמטכ"ל, ראש שב"כ, ראש המוסד ושר הביטחון".

מכשיר שהתפוצץ בביירות
מכשיר שהתפוצץ בביירות
תקיפה בכפר כילא בדרום לבנון
תקיפה בכפר כילא בדרום לבנון | צילום: רויטרס

זמן קצר לאחר מכן אמר הרמטכ"ל בביקור בפיקוד הצפון: "יש לנו עוד הרבה יכולות, ראינו רק חלק מהן". הוא הוסיף: "אנחנו נחושים מאוד לייצר את התנאים הביטחוניים כדי להחזיר את התושבים לבתים ברמת ביטחון גבוהה, ואנחנו מוכנים לעשות כל מה שנדרש כדי להביא את הדברים האלה. הכלל הוא שבכל שלב - שני השלבים הבאים מוכנים לצאת. בכל שלב גביית המחיר מחיזבאללה צריכה להיות גבוהה".