רס"ל דוד יצחק הוא הלוחם שנפל בג'נין: "אובדן כבד"

הותר לפרסום שמו של לוחם סיירת אגוז שנהרג מירי בג'נין: רב-סמל דוד יהודה יצחק, בן 23 מבית אל. הלווייתו תיערך ב-16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הוא הניח אחריו הורים ושישה אחים ואחיות. בצה"ל בודקים אם נפגע מירי דו-צדדי

זמן צפייה: 01:49

הותר לפרסום: הלוחם שנהרג בהיתקלות בג'נין אמש (שלישי) הוא רב-סמל דוד יהודה יצחק, לוחם סיירת אגוז, בן 23 מבית אל. מדובר צה"ל נמסר כי "רב-סמל יצחק נהרג במהלך המבצע כנגד תשתיות הטרור במחנה הפליטים ג'נין, בעת יציאת הכוחות. הודעה נמסרה למשפחתו. הלווייתו תיערך ב-16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

מתחקיר ראשוני בצה"ל עולה כי אמש, מעט לפני 20:00, שהה הלוחם דוד יצחק במארב בבית פלסטיני, כשהכוחות כבר החלו כבר לצאת ממחנה הפליטים. בשלב מסוים, כוח מיחידת אגוז התקדם אל רכבי ה"פנתר" הממוגנים - בה בעת שרב-סמל יצחק נפגע מירי. הוא נפצע קשה, פונה לבית החולים העמק בעופלה - ושם נקבע מותו.

לפי שעה, הפרטים טרם הובהרו ונמצאים בתחקיר פיקודי, אך מממצאים ראשוניים עלה כי הירי התרחש במהלך ניתוק המגע ויציאת הכוחות ממחנה הפליטים, בזמן לחימה ובסמטה מורכבת. בצה"ל בודקים את האפשרות שרב-סמל יצחק נפגע מירי של כוחות צה"ל. בינתיים, הודיעו בצה"ל כי הושלמה יציאת הכוחות ומבצע "בית וגן" הסתיים.

פינוי הלוחם שנורה בג'נין
פינוי הלוחם שנורה בג'נין

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, אמר: "תושבי בית אל מבכים על נפילתו של דוד יהודה יצחק הי"ד במהלך פעילות מבצעית בג'נין, לוחם סיירת אגוז, בן בכור למשה ואמונה ואח לשישה אחים ואחיות. ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו עם היוודע הבשורה המרה. 'הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו. המועצה מלווה את המשפחה ונמצאת עמה בקשר רציף".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, מסר: "כואבים את נפילתו של הלוחם דוד יהודה יצחק, גיבור ישראל. דוד גדל והתגורר בבית אל והיה לוחם מוערך ביחידה המובחרת אגוז. אנו משתתפים בצער הגדול ומחבקים את משפחתו, קרוביו, וקהילת תושבי בית אל".

המסוק שפינה את חייל צה''ל מג'נין
פינוי הלוחם שנורה בג'נין

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, ספד ללוחם שנפל: "התעוררנו הבוקר לבשורה קשה מנשוא, אני מבכה יחד עם כל עם ישראל את נפילתו של הלוחם דוד יהודה יצחק הי״ד, שנפל על הגנת המולדת. עלם חמודות, לוחם, גיבור ישראל. אויבי ישראל שואפים יום יום להשמדתנו, בבית אל ובתל אביב - הם יכשלו.האור יתגבר על החושך הטוב יתגבר על הרע והצדק יגבר על הרוע".

המסוק שפינה את חייל צה''ל מג'נין
פינוי הלוחם שנורה בג'נין

אתמול הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט למוצב סאלם הסמוך לג'נין, ואמרו כי חופש הפעולה בצפון השומרון יימשך. נתניהו אמר כי פיגוע הדריסה בתל אביב לא ירתיע את ישראל מלהמשיך להיאבק בטרור, והוסיף: "אני מברך את הלוחמים האמיצים שלנו שהרסו תשתיות טרור רבות בג'נין ומנעו בכך פיגועים רבים. ברגעים אלה אנחנו משלמים את המשימה ואני יכול לומר שהפעולה הנרחבת שלנו בג'נין איננה חד-פעמית. נמשיך ככל שדרוש כדי לגדוע את הטרור, אנחנו לא נאפשר לג'נין לחזור להיות עיר מקלט לטרור ואנחנו נגדע את הטרור בכל מקום שנראה אותו ונכה בו".

רה''מ נתניהו והשר גלנט במוצב סאלם הסמוך לג'נין
רה''מ נתניהו והשר גלנט במוצב סאלם הסמוך לג'נין | צילום: שיר תורם, פלאש 90

השר גלנט הוסיף: "בשנתיים האחרונות ג'נין הפכה למפעל ייצור של טרור. זה נגמר ביומיים האחרונים ואנחנו קטענו את תהליך ייצור אמצעי הלחימה, תפסנו אלפי מטענים - חלקם קטנים וחלקם גדולים. השמדנו עשרות בתי מלאכה ומעבדות ובסופו של עניין ייקח עוד קצת זמן אבל נגיע למצב שכתוצאה מכך שהפעלנו כאן חטיבה אנחנו נהיה המסוגלים לנוע בכל מקום עם צוות לוחמים. זה העקרון, חופש הפעולה. את מה שעשינו השבוע בג'נין ואת מה שעשינו לפני חודשיים בעצה משותפת של רה"מ ושלי עם מערכת הביטחון בעזה, נדע לשכפל ולהעתיק לכל מקום וככל שיידרש. כל מי שינסה לפגוע באזרחים ישראלים, אנחנו נגיע אליו לחדר השינה, נעצור אותו ונביא אותו לדין".