גלנט: התקיפה באיראן תהיה קטלנית ומפתיעה; הם לא יבינו מה קרה

שר הביטחון אמר בביקור ביחידה 9900 של אמ"ן כי "התקיפה באיראן תהיה קטלנית, מדויקת ומפתיעה". לדבריו, "הם לא יבינו מה קרה ואיך. הם יראו את התוצאות". הרמטכ"ל: "חיזבאללה מתאמץ להסתיר את הפגיעות שספג; גם באיראן עדיין לא מבינים את עומק הפגיעה"

זמן צפייה: 01:44

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (רביעי) ביחידה 9900 של אגף המודיעין, המשמשת לאיסוף מודיעין חזותי, ואמר כי "התקיפה שלנו באיראן תהיה קטלנית, מדויקת ומפתיעה". לדבריו, "הם לא יבינו מה קרה ואיך. הם יראו את התוצאות".

"ראיתם את המתקפות של האיראנים", אמר גלנט לחיילי היחידה. "הן היו אגרסיביות, אבל הן נכשלו כי הן לא היו התקפות מדויקות. חיל האוויר לא נפגע, כל המסלולים פועלים, הרציפות נשמרת, אף מטוס לא נפגע ואף חייל או אזרח. לעומת זאת, "כשאנחנו מדברים על היכולות שלכם, של צה"ל, של אגף המודיעין ושל חיל האוויר - הדיוק בנקודות השונות מאוד ממוקד. היכולת לתקוף היא חזקה מאוד וכמו שעשינו עד עכשיו במלחמה בכל הגזרות האחרות - מי שתוקף אותנו יפגע וישלם מחיר".

בתוך כך, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר היום בהערכת מצב כי "חיזבאללה מתאמץ להסתיר את הפגיעות המשמעותיות שספג בשבועות האחרונים. הוא חווה קשיי פיקוד ושליטה, המביאים לבלבול בקומת קבלת ההחלטות ולאתגרים ביכולת הביצוע. גם באיראן עדיין לא מבינים את עומק הפגיעה במוצב הקדמי שהם בנו על גבולנו הצפוני. נמשיך לתקוף את חיזבאללה בעוצמה, מבלי לאפשר לו הפוגה והתאוששות".

פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן
הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

מוקדם יותר שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן במשך כ-50 דקות, זאת לאחר שנתניהו הציב אמש תנאים לנסיעתו של שר הביטחון יואב גלנט לארה"ב, והבהיר לו כי הטיסה תתאפשר רק לאחר שישוחח בעצמו עם ביידן, ולאחר שהקבינט יאשר את אופי התגובה נגד איראן. סגנית הנשיא האריס הצטרפה גם היא לשיחה. לפי דיווח ברויטרס, השיחה עסקה בשאלת פעולת התגמול נגד איראן.

השיחה בין המנהיגים הייתה צפויה להיערך מוקדם יותר היום בשעות הבוקר, ולכן נסיעתו של גלנט לוושינגטון נדחתה, לאחר שהיה אמור להמריא אתמול בשעות הלילה. בהמשך לכך, מלשכתו של שר הביטחון נמסר היום כי "לבקשת ראש הממשלה, השר גלנט דחה את נסיעתו אמש עד לאחר שיחתו המדינית של רה"מ עם נשיא ארה"ב".

עלי חמינאי
עלי חמינאי | צילום: החדשות 13

בהמשך לדריכות לקראת תקיפה ישראלית באיראן, אתמול דווח בניו יורק טיימס כי ישראל לא מתכוונת לתקוף את מתקני הגרעין ברפובליקה האסלאמית - וצפויה להסתפק במטרות צבאיות. במקביל, ראש ה-CIA וויליאם ברנס אמר כי "ישראל לוקחת בחשבון את האינטרסים האמריקניים".

בהתייחסות ישירה לתקיפה הצפויה נגד משטר האייתוללות, אמר ראש ה-CIA כי ארה"ב מעריכה "שההנהגה האיראנית וההנהגה הישראלית לא מעוניינות במלחמה כוללת". לצד זאת, הזהיר: "ניתן לראות את הפוטנציאל לעימות משמעותי יותר ואי-הבנות. פעולות עלולות לקבל חיים משל עצמן".

יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון במהלך המתקפה האיראנית | צילום: רויטרס

במהלך הימים האחרונים, גורמים בפנטגון ניסו להעריך האם ישראל תתקוף מתקני גרעין איראניים, בניסיון לנצל את ההזדמנות שנוצרה - אשר עשויה להיות חד-משמעית. עם זאת, בכירים ישראלים בעבר ובהווה, ששוחחו עם "ניו יורק טיימס", הטילו ספק בכך שצה"ל מסוגל לגרום לנזק משמעותי למתקני גרעין בשטח הרפובליקה האסלאמית.

שר החוץ של איראן, עבאס עראקצ'י, איים אתמול כי "כל מתקפה על התשתיות שלנו תענה בתגמול ראוי". ביום שני דווח באיראן מפי מקורות צבאיים במדינה כי הכוחות המזויינים האיראניים הכינו "לפחות" 10 תגובות אפשריות על התקיפה הישראלית הצפויה בעקבות מתקפת הטילים הבליסטיים.