דובר צה"ל חשף: חטופים ישראלים הוחזקו בביה"ח "רנתיסי"

כוחות צה"ל פשטו על בית החולים ומצאו שם מרכז פיקוד של חמאס. הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון ואמר: "יש תוכניות פעולה". גלנט: "החמאס איבד שליטה בעזה - מחבלים בורחים דרומה, אזרחים בוזזים את בסיסי הארגון". אחרי 10 שעות של שקט בדרום: צבע אדום בעוטף עזה, בהמשך נורה מטח כבד לגוש דן והשפלה

בקצרה:

היום ה-38 למלחמה: בהצהרה מיוחדת של דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הוא חשף הערב (שני) כי כוחות שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 הגיעו לבית חולים רנתיסי ברצועת עזה, וכי יש הוכחות שחטופים ישראלים היו בבית החולים. "חזרתי מהרצועה, צילמתי ראיות מתוך בית החולים", סיפר תא"ל הגרי, "מתחת לבית החולים נמצאו חומרי נפץ, רובים וחגורות התאבדות". שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב: "החמאס איבד שליטה בעזה - מחבלים בורחים דרומה, אזרחים בוזזים את בסיסי הארגון"

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם מפקד פיקוד הצפון, במסגרתה אישר את תוכניות ההגנה וההתקפה להמשך, והנחה על מוכנות והערכות גבוהה של כלל הכוחות להמשך. "אנחנו נערכים בצורה חזקה עם תוכניות פעולה לצפון", אמר, "המשימה שלנו היא להביא ביטחון. המצב הביטחוני לא יוותר באופן שבו תושבי הצפון לא ירגישו בטוחים לחזור לבתיהם".

שני בני אדם נפצעו הבוקר באורח בינוני וקל משיגור טיל נ"ט לאזור נטועה שבגבול לבנון. צה"ל משיב אש ארטילרית. היום הותר לפרסום כי נקבע מותו של שלום עבודי, תושב טבריה בן 56, שנפצע אתמול באורח אנוש מפגיעת טיל נ"ט ליד מושב דוב"ב שבגבול הצפון. עוד 21 נפצעו, מתוכם 14 בתקרית שליד דוב"ב ו-7 באירוע אחר ליד מנרה.

הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה: רב-סרן יששכר נתן, בן 28, מקריית מלאכי, קצין לוחם בעוצבת הקומנדו, וסמל-ראשון איתי שהם, בן 21, מראש העין, גם הוא לוחם בעוצבת הקומנדו. בנוסף, נפצע אתמול באורח קשה לוחם מיחידת עוקץ. בעזה מדווחים כי טנק צה"ל נצפה מחוץ לשער הראשי של בית החולים שיפא, וטוענים כי מספר ההרוגים בבית החולים עלה ל-32 בשלושת הימים האחרונים, בהם שלושה פגים.

לפחות 1,400 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז שחמאס פתח במתקפת הפתע על ישראל, בהם 363 חללי צה"ל, 59 חללי משטרת ישראל ו-10 חללי שב"כ. הודעה נמסרה למשפחות של 239 חטופים. יותר מ-5,000 ישראלים נפצעו מאז תחילת המלחמה, ומשרד הבריאות בעזה עדכן על יותר מ10,000 הרוגים מתחילת המלחמה, בהם יותר מ-4,000 ילדים ו-2,000 נשים.

[timeline id="4321" name="מלחמת חרבות ברזל - היום ה-38"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו