נתניהו עונה לגלנט: נקבע יעדים לגיוס, אסור להיגרר לבחירות במלחמה

בהצהרה בקריה השיב ראש הממשלה לאיום של שר הביטחון בנוגע לחוק הגיוס: "משוכנע שאפשר להתגבר על סוגיית הנשיאה בנטל". בנוגע לעסקת חטופים אמר: "דורש לדעת מראש את שמות כל החטופים שישוחררו בעסקה; עוד מוקדם לומר אם נשיג מתווה בימים הקרובים". על הדיווחים שלפיהם ביידן השמיץ אותו: "לא משפיע עליי כהוא זה"

זמן צפייה: 15:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. הוא התייחס לדבריו של שר הביטחון יואב גלנט אמש, בנוגע לחוק הגיוס - ואמר כי הוא "משוכנע שאפשר להתגבר על סוגיית הנשיאה בנטל, נקבע יעדים לגיוס. אסור לנו להיגרר לבחירות במלחמה. זה החלום הרטוב של סינוואר ונסראללה וירי קטלני בנגמ"ש הלאומי שלנו". לדבריו, "צריך להקל על נטל המילואים", אך הוא "לא מסכים עם הכוונה להכפיל את משך השירות. צה"ל יכול להמשיך לגייס מילואים בצווי 8 בהתאם לצרכיו ככל שיידרש. אני מכין חוק שיתגמל יוצאי צבא באופן דרמטי על-ידי מתן הנחות עצומות באזורי עדיפות לאומית בגליל ובנגב".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2902242013' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו לחדשות 13: "הלחצים לא משפיעים עליי כהוא זה"' poster='' kid='1_q00tzdnb' duration='61']

בנוגע לעסקת חטופים אמר נתניהו: "דורש לדעת מראש את שמות כל החטופים שישוחררו בעסקה; עוד מוקדם לומר אם נשיג מתווה בימים הקרובים". הוא התייחס לדיווחים על ההשמצות מכיוון נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ובתשובה על שאלת חדשות 13 אמר כי הוא "יודע לעמוד בלחצים. זה לא משפיע עליי כהוא זה". עוד אמר נתניהו כי הוא "רואה את הלחצים הבינלאומים לסיים את המלחמה לפני שנשיג את כל יעדינו. הלחצים האלו הולכים וגדלים, המאמצים שלנו נושאים פרי בזירה המדינית בארה"ב".

"אנחנו פועלים בעוצמה נגד כל אויבינו בכל החזיתות", הוסיף ראש הממשלה, "בצפון אנו מכים בחיזבאללה, בדרום צה"ל מחסל את הגדודים של ח'אן יונס. ניצחון על חמאס מחייב את חיסול כל הגדודים הנותרים שלו - גם במרכז הרצועה וגם ברפיח. נעשה זאת עם פינוי האזרחים ודאגה לצרכים ההומינטריים ותוך שמירה על הדין הבינלאומי - כי כך אנחנו פועלים. במקביל אנחנו עושים מאמץ בלתי פוסק להשיב את כל חטופינו. זוהי מטרה קדושה. אנחנו עובדים עליה סביב השעון".

רה"מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים
רה"מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים | צילום: נמרוד גליקמן, פלאש 90

דברי נתניהו מגיעים ברקע האיום של שר הביטחון יואב גלנט אמש, שאמר בהצהרה כי "המלחמה הוכיחה - כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה". לדברי גלנט, "ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס - גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי. אני קורא לראש הממשלה להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס. אני מקווה כי גם חלקים באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש".