גופותיהם של חנן יבלונקה, אוריון הרננדס ומישל ניסנבאום חולצו מעזה

צה"ל הודיע כי במבצע מיוחד חולצו גופותיהם של שלושת החטופים, שנרצחו ב-7 באוקטובר ונחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה. הרננדס היה בן זוגה של שני לוק ונכח איתה במסיבה ברעים, בה השתתף גם יבלונקה. ניסנבאום נסע לחלץ את נכדתו בת ה-4 מבסיס אוגדת עזה, בו שהתה יחד עם אביה

זמן צפייה: 17:54

דובר צה"ל התיר היום (שישי) כי לפרסום גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, אוריון הרננדס ומישל ניסנבאום חולצו הלילה ממנהרה במרחב ג'באליה שבצפון רצועת עזה, במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ, והושבו לשטח ישראל. הגופות הועברו למכון לרפואה משפטית, שם עברו תהליך זיהוי, שבסופו הודעה נמסרה למשפחותיהם. כעת נותרו ברצועת עזה 125 חטופים, בהם 39 שנקבע מותם.

אוריון הרננדס, בן 30, נרצח ב-7 באוקטובר, ונחטף לעזה מעיקול מפלסים. הוא אזרח מקסיקו וצרפת ובן זוגה של שני לוק, שגופתה חולצה מצפון הרצועה בשבוע שעבר, יחד עם גופותיהם של החטופים עמית בוסקילה, רון בנימין ואיציק גלרנטר שנרצחו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לרצועה. גופותיהם של הרננדס, יבלונקה וניסנבאום אותרו באותו מתחם המנהרות ממנו חולצו גופותיהם של לוק, בוסקילה, גלרנטר ובנימין.

הרננדס ולוק בילו יחד למסיבת ה"נובה" בסמוך לקיבוץ רעים ב-7 באוקטובר, וגופות השניים נחטפו לרצועה. אביו, סרחיו, סיפר בריאיון ללוסי אהריש בחודש פברואר על שיחת הטלפון של חבריו של בנו עם מחבלי חמאס שככל הנראה היו מעורבים בחטיפתו: "אמרו שהוא בסדר ושהוא בחיים, אבל שהוא יישאר בשבי עד להודעה חדשה".

שני לוק ובן זוגה אוריון הרננדס ראדו שעדיין בשבי
שני לוק ואוריון הרננדס ראדו

חנן יבלונקה, בן 42, הוגדר תחילה כנעדר, ושלושה חודשים לאחר פרוץ מתקפת 7 באוקטובר, משפחתו עודכנה כי הוא נחטף לעזה. יבלונקה נחטף מהמסיבה ברעים, לאחר שכל חבריו נרצחו בטבח במסיבה. בבוקר השבת השחורה, מישל ניסנבאום (59) נסע לחלץ את נכדתו בת ה-4 מבסיס אוגדת עזה, בו שהתה יחד עם אביה, קצין צה"ל בשירות קבע.

חנן יבלונקה
חנן יבלונקה
מישל ניסנבאום
מישל ניסנבאום

בהצהרה מיוחדת אודות חילוץ הגופות, דובר צה"ל התנצל בפני משפחתו של החטוף מתן צנגאוקר, לאחר שאמש פורסם תיעוד מחקירת שני מחבלי חמאס שמסרו עדות לגבי חטיפתו שלו. באחת החקירות, נאמר שמו של מתן צנגאוקר בן ה-24 שנחטף מניר עוז יחד עם בת זוגו אילנה ששוחררה מהשבי בעסקת הפעימות. המידע שנאמר בחקירות המחבלים לא הוצג לבני משפחתו של מתן טרם פרסום התיעוד "עקב טעות אנוש".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405241124' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת דובר צה"ל' poster='' kid='1_q4ohl2i8' duration='238']

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "בבוקר הזה ליבנו דואב עם משפחות יבלונקה, הרננדז וניסנבאום בעת קבלת הבשורה המרה על חילוץ גופות יקיריהם מעזה. אני מחזק את לוחמי צה״ל והשב״כ שפועלים בנחישות להחזרת החטופות והחטופים. חובתנו כמדינה להחזיר את כולם - החיים ואלו שעלינו להביאם לקבר ישראל. יהי זכרם של חנן, אוריון ומישל ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס: "יחד עם ישראל, רעייתי שרה ואני מרכינים ראש ביגון עמוק, ומחבקים את המשפחות האבלות בשעתן הקשה. יש לנו חובה לאומית ומוסרית לעשות כל שביכולתנו כדי להשיב את חטופינו - החיים והחללים - וכך אנו עושים. אני משבח את כוחות צה"ל וכוחות הביטחון שפעלו באומץ רב בלב שטח האויב, כדי להשיבם למשפחותיהם ולקבר ישראל".

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התייחס לחילוץ גופתו של הרננדס, אזרח המדינה: "נודע לי בעצב עצום על מותו של בן ארצנו אוריון הרננדס-ראדו, בן ערובה של חמאס מאז 7 באוקטובר. מחשבותיי עם המשפחה ועם קרוביו, ואנו לצידם. צרפת נותרה מחויבת יותר מתמיד לשחרור כל בני הערובה".

מקהילת פרחי המסיבות, המייצגת מאות משפחות של נרצחי מסיבות הנובה ופסיידאק, נמסר: "הבוקר התבשרנו על שלוש גופות נוספות שחולצו מרפיח: חנן יבלונקה ז"ל, מישל ניסנבאום ז"ל ואוריון הרננדס ז"ל. חנן ואוריון היו במסיבת הנובה, נרצחו ונחטפו לעזה, כך שלצערנו קהילת נרצחי מסיבות הטבע מתרחבת, עם 405 נרצחים. קהילת פרחי המסיבות המונה מאות משפחות שיקיריהן נרצחו במסיבות נובה ופסיידאק ב 7.10, משתתפת בצער המשפחות שקיבלו היום את הבשורה הקשה על מציאת גופות יקיריהן ומבקשת לחזק את המשפחות בשעתן הקשה ושולחת תנחומים. המציאות היא בלתי נתפסת שעוד משפחות מקבלות את הבשורה הקשה כל כך וכל תקווה לאות חיים נגוזה ברגע אחד. אנשים צעירים וצעירות שרק רצו לרקוד ולא חזרו הביתה. 8 חודשים שאנחנו עוד חווים את ה 7.10, זה יום אחד מתמשך וכעת לצערנו משפחות נוספות מצטרפות למשפחה שלנו"

חטופים רצועת עזה עמית בוסקילה, יצחק גלרנטר, שני לוק, רון בנימין
עמית בוסקילה, יצחק גלרנטר, שני לוק, רון בנימין

ביום שישי שעבר הודיע דובר צה"ל על חילוץ גופותיהם של לוק, בוסקילה וגלרנטר לישראל. בעוד שלמשפחתה של שני לוק נמסרה הודעה על מותה כחודש לאחר חטיפתה לשטח הרצועה, צה"ל הודיע בשישי למשפחותיהם של עמית בוסקילה ואיציק גלרנטר כי הם נרצחו. למחרת, מטה משפחות החטופים הודיע כי גופתו של החטוף רון בנימין, תושב רחובות בן 53, חולצה גם היא במסגרת אותו המבצע.