דיווח: ארה"ב שולחת לאוקראינה פגזי ארטילריה המאוחסנים בישראל

לפי "ניו יורק טיימס", הפנטגון שלח כ-150 אלף פגזים המאוחסנים בישראל לצורך מצבי חירום בעת סכסוכים במזרח התיכון, והם יועברו לאוקראינה מפולין בתקופה הקרובה - כדי לסייע לאוקראינה להילחם ברוסיה. כמות דומה צפויה להישלח בקרוב

הפצצה באוקראינה
הפצצה באוקראינה | צילום: רויטרס

"ניו יורק טיימס" מדווח הבוקר (רביעי) כי ארצות הברית שולחת לאוקראינה פגזי ארטילריה המאוחסנים בישראל לצורך מצבי חירום בעת סכסוכים במזרח התיכון, כדי לסייע לה במלחמה עם רוסיה. עוד דווח כי הפנטגון שלח כ-150 אלף פגזים המאוחסנים בישראל שיועברו לאוקראינה מפולין. כמות דומה צפויה לצאת לדרך בתקופה הקרובה.

לפי הדיווח, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ביקש משר הביטחון לשעבר בני גנץ לבצע את המהלך. האחרון הביא את הנושא לפתחו של הקבינט המדיני-ביטחוני - ובמערכת הביטחון המליצו לקבל את התוכנית כדי למנוע מתיחות עם ארצות הברית, בין היתר משום שמדובר בתחמושת אמריקנית. יאיר לפיד, ראש הממשלה באותה תקופה, אישר את הבקשה בתום הדיון.

בתוך כך, גורמים ישראלים צוטטו בדיווח באמרם כי ישראל לא שינתה את מדיניותה בכל הנוגע שלא לספק לאוקראינה נשק קטלני, אלא היא נעתרת לבקשה האמריקנית להשתמש בתחמושת שלה כראות עיניה. דובר צה"ל מסר ל"ניו יורק טיימס כי "בהתבסס על בקשה שהגישה ארצות הברית, ציוד מסוים הועבר למשרד ההגנה של ארצות הברית ממאגריה".