מתקפת סייבר, כטב"מים ורקטות: פסח נגמר, הכוננות נמשכת

חשש מפיגועים והפרות סדר לקראת ימי הזיכרון והעצמאות: דריכות לקראת יום שישי, אז יחול "יום ירושלים" האיראני ויום שישי האחרון של רמדאן. כיפות ברזל נפרסו ברחבי הארץ. מטה הסייבר הלאומי: "כ-100 תקיפות על אתרים ישראליים בשבוע האחרון"

הר הבית. ארכיון
הר הבית. ארכיון | צילום: רויטרס

עם תום חג הפסח הערב (רביעי), הכוננות במערכת הביטחון נמשכת כשיום שישי הקרוב צפוי לאגד בתוכו שני תאריכים משמעותיים: יום שישי הרביעי והאחרון של חודש רמדאן, שבו צפויים ללעלות מוסלמים רבים להר הבית, ו-4 באפריל - "יום קודס" - יום ירושלים האיראני. פרט לזירה הפלסטינית ביהודה ושומרון ובעזה, דריכות במערכת הביטחון גם לגבי הגבול הצפוני. סוללות כיפת ברזל נפרסו בכל הגזרות, לצד גיוס מילואים למערך. התרחישים שאליהם נערכים: מתקפת סייבר, ירי רקטות ושיגור כלי טיס בלתי מאוישים. בינתיים, מערך הסייבר הישראלי דיווח כי בשבוע האחרון בוצעו לא פחות מ-100 תקיפות סייבר נגד אתרים ישראליים.

כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, בכנס בביירות כי "ירושלים תשוחרר בקרוב, אינשאללה. המדינה היחידה שמצהירה כי יש לעקור משורש את היישות הציונית היא איראן. מעולם לא היה מצב כזה של פילוג ביישות הציונית". הוא התייחס גם לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים שכינס לפני כמה ימים: "אמר שידבר על ענייני ביטחון ודיבר על ענייני פנים. הישות הציונית חלוקה והיא תתמוטט בשל מאבקי הפנים. זהו מצב חסר תקדים".

אתמול החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לאסור עליית יהודים להר הבית בשביעי של פסח, זאת על אף שתחילה רוב בכירי מערכת הביטחון התנגדו לאיסור, אך בדיון שנערך היום הסכימו עם עמדת ראש הממשלה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקש מנתניהו לדחות את ההחלטה - אך האחרון סירב.

כטב''מ איראני, איראן, כלי טיס
איש דת עומד לצד כטב''מ איראני | צילום: רויטרס

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי סיימו הערכת מצב מקיפה עם ראשי זרועות הביטחון שעסקה במצב הביטחוני בישראל לרבות באיו״ש, ירושלים ובהר הבית. ראש הממשלה והשרים הנחו להשקיע את כלל הכוחות המבצעים הדרושים במטרה להגן על המתפללים שיגיעו לכותל, ובצירים המובלים אליו".

"בנוסף הוחלט לאסור עליית מבקרים יהודים ותיירים להר הבית עד סוף הרמדאן בהמלצה פה אחד של שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל. ראש הממשלה שיבח את משטרת ישראל על אופן פעולתם בהר הבית ובכותל בחג הפסח, ואת כוחות הביטחון על שורות סיכולים ופעולות הגנה על אזרחי ישראל שהצילו חיים רבים".

Whatsapp Image 2023 04 05 At 1
שוטרים בהר הבית | צילום: רויטרס

עוד נמסר: "בהערכת המצב שהסתיימה לפני זמן קצר בנושא עליית היהודים להר הבית עד סוף חודש הרמאדן, הייתה תמימות דעים בין כל גורמי הביטחון שלא לאפשר ביקורי יהודים בהר הבית מחר. בעמדת שר הביטחון גלנט תמכו כל ראשי גופי הביטחון השונים - הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל".