רגע פגיעת הרקטה במפעל בשדרות | תיעוד

כחלק משיגור הרקטות הלילה מרצועת עזה, רקטה אחת פגעה במפעל בשדרות. בסרטון התיעוד מרגעי הפגיעה ניתן לראות את עובדי המפעל מתפנים בבהלה אל עבר המרחב המוגן, כששניות לאחר מכן הרקטה פוגעת בסמוך אליהם

זמן צפייה: 01:26

המתיחות הביטחונית הגיעה הלילה (רביעי) לשיא לקראת ערב חג הפסח, עם עימותים אלימים בין עשרות מתפללים פלסטינים לבין כוחות משטרה במסגד אל-אקצא, ועם שיגור של יותר מ-10 רקטות מרצועת עזה לעבר שדרות, כתגובה לאירוע. אחת מהרקטות פגעה במפעל בשדרות.

בסרטון התיעוד מרגעי פגיעת הרקטה, ניתן לראות את עובדי המפעל רצים בבהלה אל עבר המרחב המוגן שבתוך המפעל, כששניות לאחר מכן הרקטה נופלת בסמוך אליהם ועשן שחור מכסה את המקום.

Whatsapp Image 2023 04 05 At 0
שוטרים בהר הבית | צילום: רויטרס

נזכיר כי בשעות האחרונה צה"ל תקף ברצועה מספר פעמים בתגובה לירי הרקטות, ההערכה היא שהירי בוצע בעיקר על ידי הג'יהאד האסלאמי. על פי מקורות פלסטיניים, לא היו נפגעים בתקיפות צה"ל ומתווכים מצריים מנסים למנוע הסלמה בין הצדדים. חמאס: "התוקפנות הציונית באל-אקצא היא פשע שהעם שלנו וההתנגדות שלו יגיבו עליו". הג'יהאד האסלאמי: "אנו מטילים על האויב את האחריות וההשלכות על הפלישה לאל-אקצא. העם שלנו לא יישבר וימשיך להגן על אלאקצא".

הסבב הנוכחי החל כאשר מאות מתפללים פלסטינים התבצרו בהר הבית, הכניסו למסגד זיקוקים, מקלות ואבנים וסירבו להתפנות. על פי המשטרה, נעשו נסיונות להידברות אך הצעירים נעלו את דלתות המסגד והחלו בקריאות הסתה והתפרעות.

לבסוף נכנסו כוחות המשטרה אל שטח המסגד והחלו עימותים קשים עם המתפללים, במהלכם נפצעו 12 פלסטינים. במהלך פינוי המסגד נורו זיקוקים לעבר השוטרים ויודו לעברם אבנים. בנוסף, באחד התיעודים נראים שוטרים מכים באלימות פלסטינים במסגד. מאז הבוקר השקט במקום נשמר.

בתגובה לאירועים, במהלך הפרת סדר בכפר בית אומר שליד חברון נפצע לוחם מחטיבת גבעתי מירי. הוא נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים להמשך טיפול. משפחתו עודכנה בפרטים.