דיסקין: "עלולים להגיע למלחמת אזרחים בגלל הממשלה העלובה"

בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) התייחס ראש שב"כ לשעבר לפרעות בעיירה חווארה: "לבי עם התושבים שעברו פוגרום נורא על-ידי פורעים יהודים. הם לא אחיי, הם נגע באומה ואיום על המדינה. עלינו לבוא איתם חשבון ביד קשה". הוא תקף את הממשלה: "הצליחה לדרדר את הביטחון הלאומי תוך חודשיים לשפל נורא"

יובל דיסקין
יובל דיסקין | צילום: רויטרס

ראש שב"כ לשעבר יובל דיסקין אמר היום (רביעי) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) :"לבי עם תושבי הכפר חווארה שעברו פוגרום נורא על-ידי פורעים יהודים. הם לא אחיי וגם לא יהיו אחיי. הם נגע באומה שלנו ומהווים איום על המדינה. עלינו לבוא איתם חשבון ביד קשה".

הוא הוסיף: "הממשלה העלובה הזו הצליחה לדרדר את הביטחון הלאומי שלנו בתוך חודשיים לשפל נורא. זאת לא ממשלת ימין על מלא מלא, זאת ממשלת טרור על מלא מלא". לדברי דיסקין, "בטווח של שבועות בודדים אנו עלולים להגיע למלחמת אזרחים בגלל הממשלה העלובה שלנו".

ההתפרעויות בחווארה
ההתפרעויות בחווארה. יום ראשון | צילום: רויטרס

Jjvjrm
התפרעויות מתנחלים בחווארה | צילום: רויטרס

רכבים שרופים בחווארה
רכבים שרופים בחווארה | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בתוך כך, במהלך הלילה נעצרו שישה מתנחלים - ארבעה בגירים ושני קטינים מיצהר וגבעת רונן - בחשד למעורבות בהפרות סדר, הצתות, תקיפה וגרימת נזק בחווארה בתחילת השבוע.

מהמשטרה נמסר: "במסגרת החקירה בוצעו כל העת פעולות רבות לאיסוף ממצאים וראיות במטרה להגיע לחקר האמת. החשודים נחקרים כעת ובהמשך יובאו לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים. החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים".