גלנט: "שבויי חיזבאללה מספרים על פחד עצום, הארגון מתמוטט"

שר הביטחון קיים הערכת מצב בגבול הצפון ואמר ללוחמי אוגדה 98: "עוברים מהכרעת האויב בדרום לבנון - להשמדתו. בכל המקומות שחיזבאללה הכין לפשוט על ישראל ניצבים כעת לוחמי צה"ל - והמחבלים לא יכולים להתמודד איתם". הוא הוסיף כי שבויי חיזבאללה "מספרים על פחד עצום", וכי "הארגון מתמוטט". הערב: גלנט, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון בדיון בנושא השבת החטופים

זמן צפייה: 02:48

שר הביטחון, יואב גלנט, הגיע היום (ראשון) לביקור בגבול הצפון וקיים הערכת מצב במפקדה הקדמית של אוגדה 98, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף גיא לוי וקציני המטה באוגדה. הוא אמר ללוחמים הפועלים בדרום לבנון: "אנחנו למעשה עוברים ממצב של הכרעת האויב בכל כפרי המגע - למצב של השמדה: מפוצצים מנהרות ומחסני התחמושת - ומפרקים את חיזבאללה. התוצאה מאוד ברורה - במקומות שבהם חיזבאללה חיכה והכין את עצמו על מנת לפשוט ליישובי הגבול, ניצבים חיילי צה"ל".

"היעד שלנו - לנקות באופן שלם את הרצועה הזאת (בדרום לבנון) - על מנת שאנשים יוכלו לחזור לכאן ולבסס את החיים שלהם כמו שצריך", הוסיף. "זה דבר מאוד משמעותי, אנחנו הולכים ומשלימים את המשימה - אך יש לנו עוד מה לעשות. צה"ל נערך למשימות המשך מצד אחד - אבל קודם כל מבצע כמו שצריך את הפעולה".

שר הביטחון, יואב גלנט, בצפון
שר הביטחון, יואב גלנט, בצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"יש לנו שבויים אצלנו והם מספרים לנו מה קורה", אמר גלנט. מה שהם אומרים לנו - שהם בפחד עצום, הם מפחדים ממה שקורה כי הם מבינים שיש פה דבר שהם לא יודעים להתמודד איתו. לא בעוצמה, לא באיכות, בדיוק ובנחישות של הלוחמים. חיזבאללה הולך ומתמוטט, גם בקווי המגע - וגם במכות הרצופות שאנחנו מכים אותם בביירות, בבעלבכ, בנבטיה, בצור ובצידון".

גלנט המשיך ואמר: "אמרנו שנחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון וזה מה שאנחנו עושים - פוגעים באויב ושוחקים אותו על מנת לאפשר את הביטחון הזה. יש פה אנשים, בעיקר בין הוותיקים, ששמעו אותי אומר את זה גם לפני חצי שנה, שמונה חודשים ועשרה חודשים, וכמו הרבה חיילים וכמו כשאני הייתי חייל - תמיד אמרו ששום דבר לא יקרה. אז הדברים קורים, הם קרו בעזה, הם קורים כאן, הם קרו בעוד מקומות".

הערב, התקיים דיון בנושא המאמצים השונים להשבת החטופים המוחזקים בשבי ברצועת עזה - לקראת כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני. בדיון השתתפו שר הביטחון, יואב גלנט, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אייל זמיר, הממונה על תחום הנעדרים והשבויים בצה"ל, אלוף במיל' ניצן אלון, ראש אגף המבצעים, האלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן, האלוף שלומי בינדר, ראש אגף אסטרטגיה, האלוף אליעזר טולדנו ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בהערכת מצב
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בדיון בנושא השבת החטופים | צילום: אלעד מלכה

אמש, חיל האוויר תקף  - לראשונה מיום רביעי - מספר מחסני אמצעי לחימה ומפקדה של מטה המודיעין של חיזבאללה בדאחייה שבביירות. בצה"ל אמרו כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, הכוללים אזהרות מקדימות לאוכלוסייה באזור. תקיפה זו מהווה חלק נוסף במאמץ המתמשך לפגיעה במחסני אמצעי הלחימה ואתרי הייצור במרחב ביירות של ארגון הטרור חיזבאללה, שממוקמים בלב אוכלוסיה אזרחית, מתחת לבנייני מגורים בלב העיר ומהווים סיכון מתמשך לאוכלוסייה".

בהודעה לתושבים קרא צה"ל "לכל מי שנמצא בבניינים המסומנים באדום כפי שמופיע במפה והמבנים הסמוכים להם בשכונת חראת חריכ, אתם נמצאים בסמוך למתקני חיזבאללה - וצה"ל עומד לפעול נגדם". עוד נאמר: "למען שלומכם ושלום בני משפחתכם - עליכם לפנות את המבנים ואת אלה הסמוכים להם באופן מיידי ולהתרחק מהם למרחק של לפחות 500 מטר".

תקיפות בדאחייה
תקיפות בדאחייה, אתמול | צילום: רויטרס

בתוך כך, צה"ל עדכן כי התמרון בדרום לבנון מעמיק - והכוחות נלחמים בעל ובתת-קרקע. במסגרת הלחימה, הכוחות פשטו על מפקדה של חיזבאללה ועל חמ"ל תצפיות - שצפה על יישובי אצבע הגליל. הכוחות איתרו והשמידו בהם מטענים, נשקים ואמצעים מודיעיניים נוספים של האויב.