גנץ בקפריסין: "ננחית מכה קשה מול כל מי שמאיים על ישראל"

שר הביטחון ביקר בתרגיל שמקיים צה"ל על אדמת האי השכן במסגרת חודש המלחמה של הצבא. בצל החשש מפיגוע נקמה איראני בעקבות חיסול בכיר משמרות המהפכה, גנץ אמר: "נערכים כל העת למבצעים ולמערכות שונות בגזרות שונות"

זמן צפייה: 00:48

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שלישי) בקפריסין במסגרת תרגיל "מעבר לאופק" כחלק מחודש המלחמה של צה"ל בתרגיל "מרכבות האש". הביקור נערך בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד מפקדת העומק והמכללות הצבאיות אלוף איתי וירוב ונספח צה"ל בקפריסין אל"מ יוסי פינטו. התרגיל מדמה תרחיש של פלישה קרקעית ללבנון.

במהלך הביקור נפגש שר הביטחון עם רמטכ"ל צבא קפריסין, רב-אלוף דימוקריטוס זרווקיס והשתתף בהערכת מצב באוגדה 98 בראשות מפקד האוגדה תא"ל עופר וינטר וכן קיים שיח מפקדים.

הרמטכ''ל אביב כוכבי תרגיל קפריסין
הרמטכ''ל מפקח על התרגיל בקפריסין | צילום: דובר צה''ל

"מדובר בשיא של אחד האימונים הגדולים והנרחבים ביותר שעשינו לאורך שנים. התרשמתי מהמפקדים בחובה, בקבע, ובמילואים, ואני אומר לכולם, לכל אזרחי ישראל, יש לנו צבא מאומן ומוכן לאתגרים שנכונו לנו בעתיד", אמר גנץ.

בצל החשש מפיגוע נקמה מצד איראן בעקבות חיסולו של בכיר משמרות המהפכה בטהרן בשבוע שעבר, גנץ אמר עוד: "צה"ל נערך כל העת למבצעים ולמערכות שונות, בגזרות שונות, וינחית מכה קשה מול כל מי שיבקש לאיים על אזרחי מדינת ישראל".

הרמטכ''ל אביב כוכבי תרגיל קפריסין
הרמטכ''ל עם חלק ממשתתפי התרגיל | צילום: דובר צה''ל

הרמטכ"ל כוכבי התייחס לתרגיל: "תרגיל 'מעבר לאופק' המתקיים על אדמת קפריסין מעבר לים, מאתגר ביסודו ומאפשר לכוחות לתרגל רצף מבצעים במתארים שונים המגלמים בתוכם את עיקר מוכנותו של צה"ל למגוון תרחישי האיום בשדה הקרב. אני מתרשם שהכוחות המשתפים בתרגיל, מכלל הזרועות של צה״ל מפגינים רמות מקצועיות ומוכנות גבוהות מאוד לפעולה".