ביידן: "לחשוב על היום שאחרי"; גנץ: "מלחמה קיומית"

שעות אחרי שנשיא ארה"ב השתתף בקבינט המלחמה במהלך ביקור הבזק שערך בישראל, פורסמו בחדשות 13 הציטוטים מהדיון. ביידן: "יש לכם את כל הלגיטימציה להילחם, אבל מה יקרה ביום שאחרי". הוא הביע חשש מחזית נוספת בצפון. גלנט: "חייבים לנצח". גנץ: "מלחמה קיומית"

זמן צפייה: 02:05

ביקור הבזק של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל הסתיים כשברור שפניה של ישראל להרחבת הלחימה, ובחדשות 13 פורסמו הערב (רביעי) הציטוטים מהדיון. ביידן אמר לשרים: "תתחילו לחשוב מה יקרה ביום שאחרי. איך אתם רואים עוד חודש, חודשיים, שנה קדימה. יש לכם את כל הלגיטימציה להילחם, אבל מה יקרה ביום שאחרי?".

ביידן ביקש לאפשר כניסת סיוע הומניטרי לעזה - וישראל נענתה להכניס סיוע הומניטרי ממצרים. ביידן הביע גם חשש מהתווספות חזית נוספת בצפון, והעלה גם את סוגיית החטופים והמחויבות שלו להחזרתם. שר הביטחון יואב גלנט אמר: "בשביל לקדם תהליכים במזרח התיכון ישראל חייבת קודם כל לנצח במלחמה הזאת". השר בני גנץ אמר: "זו מלחמה קיומית על השאלה האם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון תמשיך להיות גם המדינה הכי חזקה במזרח התיכון. זה גם מה שיאפשר קידום תהליכים נוספים באזור".

הנשיא ג'ו ביידן בישראל
הנשיא ג'ו ביידן בישראל | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נזכיר כי השבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 אודות המחלוקת בנוגע להרחבת זירות הלחימה בדיונים סגורים: מצד אחד - שר הביטחון יואב גלנט, מהצד השני - ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לחדשות 13 נודע כי נתניהו התנגד לאפשרות של הרחבת הזירות, ושר הביטחון גלנט תמך. כמו כן, השאלה על המשך המערכה אן העמקתה הגיעה להכרעה בדיון ייעודי ומקדים לדיון קבינט רחב. יצוין עוד כי מערכת הביטחון הגיעה לשרים עם המלצה מסוימת לפעולה. שר הביטחון גלנט תמך בהרחבת המערכה, כאמור, ואליו הצטרפו שרים נוספים, אך ראש הממשלה נקט עמדה הפוכה.