הרמטכ"ל: "בחרנו צד ברגע שלבשנו מדים - בחובה, בקבע ובמילואים"

בטקס מצטייני הרמטכ"ל לרגל יום העצמאות ה-75, אמר רב-אלוף הלוי: "ברגע שלבשנו מדים, בחובה, בקבע ובמילואים, בחרנו להיות בצד שמגן על המדינה. בחרנו להיות אלה שמאפשרים כאן את החיים, את השגשוג, וכן - גם את הזכות להיות חלוקים"

Whatsapp Image 2023 03 08 At 2
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נשא הערב (שלישי) דברים בטקס מצטייני הרמטכ"ל לרגל יום העצמאות ה-75. הוא אמר כי בימים האחרונים לֹא מעט אנשים אומרים לי: 'תבחר באיזה צד של ההיסטוריה אתה רוצה להיות'. הם, אגב, משני צידי המחלוקת. וזו תשובתי: 'בחרתי', כי אנחנו בחרנו. ברגע שלבשנו מדים, בחובה, בקבע ובמילואים, בחרנו להיות בצד שמגן על המדינה. בחרנו להיות אלה שמאפשרים כאן את החיים, את השגשוג, וכן - גם את הזכות להיות חלוקים".

עוד אמר הלוי: "כמדי שנה בעת הזו אנו נעים בין עבדות לחירות; בין שואה לתקומה. השנה, 75 שנים לאחר שקמה בארץ ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית ברוח חלוצית, אין אנו שרויים עוד במלחמה על תקומתנו, אך על דורנו אנו מוטלת החובה לפעול באחריות, להגן על התקומה ולהבטיח את החירות.

הרמטכ''ל הרצי הלוי בתל השומר עם המתגייסים החדשים
הרמטכ''ל הרצי הלוי בתל השומר עם המתגייסים החדשים | צילום: דובר צה''ל

"ישראל של היום היא מדינה חזקה ומשגשגת וצה"ל הוא  מגן הברזל שלה. גם היום אנו ניצבים בפני איומים ואתגרים רבים ומשמעותיים  בכל הגזרות: מאיראן הרחוקה, דרך לבנון, עזה והטרור ביהודה ושומרון ועד ההגנה על הגבולות כולם".