פיגוע ירי בשומרון: חייל צה"ל נפצע קל

חייל נפצע קל מירי בשומרון, סמוך לחטיבה המרחבית. הוא פונה על-ידי כוח צה"ל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מדובר צה"ל נמסר: "התקבל דיווח על פיגוע ירי סמוך לשכם שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. הפרטים בבדיקה". מצוד נערך אחר חוליית הירי • תיעוד: הרגעים לאחר הפיגוע

זמן צפייה: 07:31

חייל נפצע הערב נפצע קל הערב (ראשון) בפיגוע בשומרון. הוא פונה על-ידי כוח של צה"ל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה ירי לעבר אזרחים ולוחמים בסמוך לשכם. לוחמי צה"ל השיבו אש לעבר מקור הירי. הכוחות סורקים כעת אחר חשודים במרחב. כתוצאה מהירי נפצע באורח קל לוחם שפונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה בפרטים".

ככל הידוע, החייל שנפצע בפיגוע עמד במשימת אבטחה של מתנחלים. חוליית המחבלים שמכנה את עצמה "גוב האריות" לקחה אחריות על הפיגוע. אלו הם מזוהי פת"ח, אנשים שהזיהוי הפוליטי שלהם הוא הרשות הפלסטינית. אתמול, שני בכירי הרשות, ביקרו בסוכת האבלים של אחיו של המחבל מדיזינגוף, שאביהם הוא גם עובד במערכת הביטחון הפלסטינית. כלומר, לצד שיתוף הפעולה של הרש"פ, אנחנו רואים אנשים פרטיים שלוקחים חלק בטרור.

יו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן אמר: "הערב נחצה עוד גבול, כאשר בוצע ירי אל עבר ראש מועצת שומרון יוסי דגן ותושבים שהפגינו למען ביטחונם כשבמהלכו נפצע חייל צה"ל. אנחנו מודים ורואים את חיילי צה"ל שעובדים קשה כדי לשמור על הביטחון שלנו אבל הם לא הבעיה. הבעיה טמונה במדיניות - הפיגועים הפכו לדבר של יום ביומו והדרג המדיני ומשרד הביטחון הפקירו את ביטחוננו".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2210021914' autoplay='0' credit='' desc='צה"ל יורה פגזי תאורה במצוד אחר חוליית המחבלים' poster='' kid='1_9xrqu08w' duration='']

דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב לפני זמן קצר בציוץ בחשבון הטוויטר שלו על הפיגוע וכתב: "שכם בוערת מתחת לרגליהם של צה"ל ושל המתנחלים באמצעות פיגועי ירי מתמשכים וזאת בתגובה על פשעיה של ישראל נגד העם הפלסטיני ונגד מסגד אל-אקצא. ההתנגדות הבוערת היא זו שתכריע את המערכה נגד ישראל לטובת הפלסטינים והיא לא תיפסק, אלא ע"י השגת מטרות החירות והעצמאות".

יותר מוקדם הבוקר נורה צרור יריות על אוטובוס ומונית סמוך לעיקול שבו נרצחו משפחת הנקין באזור אלון מורה. זמן קצר לאחר מכן נפצע ישראלי מיידוי אבנים ליד ביתר עילית, כשנכנס לכפר פלסטיני סמוך למקום והותקף: "הגיעה קבוצה של נוער בני 20, כל אחד עם שני אבנים אחת בכל יד, שברו את הזכוכיות ופגעו לי בראש".

כמו כן, נתפסה חוליית דעאש שתכננה לפעול נגד בית ספר מוסלמי בנצרת ותכננה פיגועים נגד מטה משטרה בנצרת, תחנות אוטובוס ומטיילים בצפון.

לאחר מכן תקפה צעירה בת 23 - תושבת העיר שכם שהגיעה לבית סוהר רמון (נפחא) כדי לבקר את אחיה שנמצא במעצר מנהלי - סוהרת במהלך הבידוק הביטחוני ודקרה אותה באמצעות מספריים. הסוהרת נפצעה באורח קל, והחשודה נעצרה במקום ונלקחה לחקירה. הסוהרת סבלה מפצע דקירה ביד והיא טופלה במקום.

במשרד ההסברה של האסירים הפועל מטעם הרשות הפלסטינית, נמסר כי הפלסטינית שביצעה את פיגוע הדקירה בכלא רמון היא אסיל א-טיטי, אחותו של האסיר סבע א-טיטי, שצפוי להשתחרר במהלך הימים הקרובים.