ניסיון פיגוע באזור שכם: מחבלים פתחו באש לעבר לוחמים - וחוסלו

שלושה מחבלים שנסעו ברכב בשומרונים שבאזור שכם פתחו באש לעבר לוחמים מגדוד 603 של חיל ההנדסה הקרבית. החיילים, שלא נפגעו, השיבו בירי - וחיסלו אותם. במכונית נמצאו רובי M-16. אמש בוצע ירי לעבר אוטובוס ישראלי באזור חווארה. לפחות 8 קליעים פגעו בכלי הרכב. לא דווח על נפגעים

זמן צפייה: 02:05

ניסיון פיגוע באזור שכם: צה"ל מסר הבוקר (שלישי) כי שלושה מחבלים פתחו באש מתוך רכב לעבר לוחמי צה"ל באזור שומרונים. החיילים לא נפגעו, ופתחו באש לעבר המחבלים - שחוסלו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307251054' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='סגן י′, מפקד מחלקת סיור בגדוד 603, מתייחס לפיגוע' poster='' kid='1_d2fgxxx0' duration='26']

ניסיון הפיגוע התרחש בעמדת בידוק בהר גריזים, לשם הגיעו המחבלים שירו לעבר הלוחמים -המשתייכים לגדוד 603 של חיל ההנדסה הקרבית-  מטווח קרוב של כ-100 מטרים. לאחר חיסול המחבלים, מצאו הכוחות ברכבם כלי נשק מסוג M-16, אקדח, מחסניות וציוד צבאי.

Cqirww
הנשקים שנמצאו ברכב של המחבלים משכם | צילום: דובר צה''ל

דובר החמאס, עבד אל לטיף קאנוע, הגיב לפני זמן קצר בהודעה כתובה על חיסול שלושת המחבלים בשכם, בה נכתב כי מדובר בפשע "התנקשות" בשלושה פעילים של ההתנגדות הפלסטינית. לדבריו, החיסול לא יחליש או יגביל את ההתנגדות ברחבי הגדה המערבית, והוא אף הוסיף כי ישראל תשלם את מחיר הפשע הזה במוקדם או במאוחר.

הרכב שבו חוסלו המחבלים
הרכב שבו חוסלו המחבלים

בתוך כך, אמש בוצע ירי לעבר אוטובוס ישראלי באזור חווארה. לפחות 8 קליעים פגעו בכלי הרכב. לא דווח על נפגעים.

8 קליעים פגעו באוטובוס בחווארה
8 קליעים פגעו באוטובוס בחווארה

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "‏המחבלים הארורים מהרשות הפלסטינית שוב מנסים את ממשלת ישראל, והיא חייבת להגיב ביד ברזל. אסור להכיל את הטרור הזה, היה עלול להיות לנו פיגוע עם מספר הרוגים חלילה. הלילה אני דורש מממשלת ישראל להטיל עוצר, להחזיר את המחסומים ולצאת למבצע צבאי נחוש".

הוא הוסיף: "לא נסכים להפקיר את חיי אזרחי ישראל לא בשומרון ולא בכל מקום אחר במדינת ישראל, הציבור מצפה מהממשלה להביא האחריות על הביטחון עליה, צריך להדביר את הטרור של הרשות הפלסטינית. ההתיישבות בשומרון תמשיך לשגשג, אנחנו נבנה עוד יותר ועוד יותר ומהממשלה שלנו - אנחנו דורשים ביטחון, דרושים להחזיר את ההרתעה. אנחנו לא נוותר לממשלה עד שהיא תביא את זה".