שלוש רקטות נורו מסוריה, אחת נפלה בשטח פתוח ברמת הגולן

התרעה הופעלה בשטחים פתוחים סמוך למושב מיצר שבדרום רמת הגולן. מצה"ל נמסר לאחר מכן כי שלוש רקטות נורו משטח סוריה לישראל. אחת נפלה בישראל, השנייה בשטח סוריה והשלישית בירדן. ככל הנראה, מיליציות פרו-איראניות הן אלה שעומדות מאחורי השיגור

גבול סוריה ברמת הגולן
גבול סוריה ברמת הגולן | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

צה"ל מסר הערב (שבת) כי התרעה הופעלה בדרום רמת הגולן לאחר ששלוש רקטות נורו משטח סוריה לשטח ישראל, כאשר אחת מהן נפלה בשטח פתוח ליד המושב מיצר שבדרום רמת הגולן. לא דווח על נפגעים. במקביל, אתר החדשות המזוהה עם האופוזיציה הסורית, "עין א-שאם", טוען כי המיליציות הפרו-איראניות הן אלה ששיגרו מספר רקטות מאיזור מחוז קונייטרה, שבדרום סוריה, לעבר שטח ישראל.

ביום חמישי האחרון מטחי רקטות נורו מלבנון לעבר הגליל המערבי. בתום הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל הרצי הלוי, דובר צה"ל דניאל הגרי אמר כי "הירי מלבנון חמור מאוד. ומעיד על מעורבות חמאס. אנחנו בודקים גם מעורבות איראנית".

דבריו של הגרי מתווספים להערכות קודמות כי חמא סעומד מאחורי הירי מלבנון. "היומיים האחרונים נפתחו בארועי הר הבית שיצרו התלכדות של זירות. בירושלים חלה ירידה בארועים אבל האנרגיה מהר הבית קיימת. הירי מלבנון חמור מאוד, מעיד על אירוע חמאסי. אנחנו בודקים גם מעורבות איראנית".