כוננות ראש השנה: במערכת הביטחון מסכמים ערב חג רגוע

ערב ראש השנה תשפ"ג סוכם כרגוע יחסית במערכת הביטחון, זאת בצל כ-50 התראות על פיגועים. החל משעות אחר הצהריים הוטל סגר על אזור יהודה ושומרון, בו נמצא מספר שיא של 22 גדודים

זמן צפייה: 02:11

במערכת הביטחון מסכמים היום (ראשון) ערב ראש השנה תשפ"ג כרגוע יחסית, כאשר ברקע כ-50 התראות על פיגועים. החל מ-16:00 אחר הצהריים הוטל סגר על יהודה ושומרון ומספר החיילים בשטחים עומד על שיא של 22 גדודים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ערך את ארוחת החג עם לוחמי סיירת הנח"ל במוצב ג'למה הסמוך לג'נין, שאיבדו את סגן מפקד הסיירת, רב-סרן בר פלח, בהיתקלות עם מחבלים לפני כעשרה ימים. גם אלוף פיקוד צפון, אורי גורדין, יערוך את ארוחת החג בגבול לבנון יחד עם הלוחמים, זאת בעקבות הכוננות המוגברת גם בגזרה הצפונית ברקע הדיונים הצפויים על הגבול הימי עם ממשלת לבנון.

פעילות צה''ל במהלך מבצע ''עלות השחר''
הרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: דובר צה''ל

שירת בעוקץ ועבר לפני חודש לנח''ל. רס''ן בר פלח ז''ל
רס''ן בר פלח ז''ל

תשומת הלב של כוחות הביטחון היא על אזור שכם, לאחר שהלילה מארב יזום של כוח מסיירת גולני וכוח של גדוד 202 של הצנחנים סיכל ככל הנראה פיגוע ירי לעבר ההתנחלות הר ברכה, כאשר בהיתקלות נהרג לפחות מחבל אחד רכוב על אופנוע.

הלוחמים הציבו מארב יזום למחבלים שמכנים את עצמם "גוב האריות" ובלילות האחרונים יוצאים משכם ויורים הרבה מאוד כדורים לעבר הר ברכה. צה"ל הבחין שם בתנועה חשודה והציב את הכוח במארב. הפיגוע סוכל, לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

פעילות צה''ל ביהודה ושומרון, הלילה
פעילות צה''ל ביהודה ושומרון | צילום: דובר צה''ל

באירוע אחר דווח הלילה על פלסטיני שהגיע עם מטען חבלה לתחנת הדלק בקדומים. המטען נוטרל בידי חבלן של צה"ל וגם הפיגוע הזה סוכל.

אתמול סוכל ניסיון פיגוע דריסה בשומרון, כאשר רכב פלסטיני פגע בניידת תנועה של המשטרה בכביש 60 באזור המאחז חוות גלעד. חייל השיב באש לעבר המחבל וניטרל אותו. המחבל נפצע באורח אנוש ולאחר זמן קצר נקבע מותו במקום. ניידת המשטרה ניזוקה באופן קשה, ושוטר נפצע באורח קל מאוד ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

פעילות צה''ל בג'נין
פעילות צה''ל בג'נין | צילום: דובר צה''ל

כוחות צה''ל במבצע מעצרים בשטחים
ארכיון | צילום: דובר צה''ל