חרף ירי הרקטה אמש: ישראל לא תקפה הלילה בעזה בתגובה

כשברקע צפוי להתקיים היום בשארם א-שייח החלק השני של "פסגת עקבה", צה"ל לא תקף בלילה ברצועת עזה אחרי ירי הרקטה אמש לעבר נחל עוז. לא היו נפגעים כתוצאה מהשיגור - שנפל בשטח פתוח - וכיפת ברזל לא הופעלה. גם בחודש שעבר לא תקף צה"ל בעזה אחרי ירי - ואמר כי "התנאים לא אפשרו. נתקוף בזמן שנכון"

זמן צפייה: 01:06

לאחר ירי הרקטה אמש (שבת) מרצועת עזה לעבר נחל עוז שבעוטף עזה - ישראל לא תקפה בלילה בתגובה. הרקטה נפלה בשטח פתוח, הג'יהאד האיסלמי קיבל אחריות על הירי. אחרי הירי הקודם, בחודש שעבר, גם כן לא הגיעה תגובה. בצה"ל טענו אז כי "לא השתנתה המדיניות, אבל לא היו התנאים המאפשרים. נתקוף בזמן שנכון".

ה"הכלה" הישראלית באה כנראה על רקע המשך השיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית בחסות האמריקנים, הירדנים והמצרים: הפסגה הביטחונית שתתקיים היום בשארם א-שייח נועדה להנמיך את הלהבות לקראת רמדאן השבוע. את ישראל מייצג ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי.

הרקטה שוגרה אמש סמוך ל-18:45, אז הופעלה התרעה בנחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח סמוך לגדר. לא דווח על נפגעים וכיפת ברזל לא הופעלה.  בצה"ל נערכו לשיגור רקטות מרצועת עזה בעקבות פעולת הימ"מ ביום חמישי שעבר בג'נין, שבה נהרגו ארבעה מחבלים - בהם שניים המשתייכים לג'יהאד האיסלאמי. מדובר צה"ל נמסר: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה שנפל בשטח פתוח. לא שוגרו מיירטים על-פי מדיניות".

עימותים בג'נין
עימותים בג'נין | צילום: רויטרס

כאמור, לקראת חודש רמדאן, היום צפוי להתקיים בשארם א-שייח שבחצי האי סיני החלק השני של "פסגת עקבה", במטרה להגיע להבנות בין ישראל לפלסטינים. גורם מדיני אמר כי "המטרה היא לרדת לעומקם של הפרטים שהוסכמו עקרונית בעקבה".

בשבועות האחרונים התקיימו מספר שיחות ופגישות בין יועצו הקרוב של אבו מאזן, חוסיין א-שייח, לראש המל"ל צחי הנגבי. בין השניים סוכם על כינוס נוסף של הפורום המדיני - הפעם במצרים.

בתום הפסגה בעקבה, גורם מדיני טען כי "המשתתפים הגיעו להסכמה על הקמת ועדה ביטחונית משותפת שתבחן את חידוש התיאום הביטחוני ואת הנכונות והיכולת הפלסטינית לשאת באחריות למאבק בטרור בשטחי הרשות".