דיווח: צה"ל ניסה לחסל את מפקד חזית הדרום של חיזבאללה

לאחר שחיזבאללה ירה מטחים כבדים לעבר הצפון, ואחרי שיותר מ-800 מטרות של ארגון הטרור הושמדו בלבנון, צה"ל הודיע כי תקף באופן ממוקד בביירות. לפי דיווחים, יעד התקיפה הוא עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה ומספר 3 בארגון. בכיר חיזבאללה אמר: "כרכי בסדר ועבר למקום בטוח"

זמן צפייה: 07:21

במהלך שיא העימות מול חיזבאללה מאז תחילת המלחמה, כשברקע מטחים כבדים לעבר יישובים רבים בצפון, צה"ל הודיע הערב (שני) כי תקף באופן ממוקד בביירות. לפי דיווחים, יעד התקיפה הוא עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה ומספר 3 בארגון. לפי אותם דיווחים, לא ברור האם כרכי אכן חוסל, או רק נפצע. בכיר בחיזבאללה התייחס ואמר: "עלי כרכי בסדר, ועבר למקום בטוח".

התקיפה בביירות מגיעה כאמור אחרי עליית מדרגה בהסלמה מול חיזבאללה. צה"ל החל הבוקר בתקיפות נרחבות של יעדי חיזבאללה בלבנון, ומשעות הבוקר הופצצו יותר מ-800 מטרות. משרד הבריאות בלבנון עדכן כי עד כה נהרגו כ-270 בני אדם ויותר מ-1,000 נפצעו.

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר הצהרה אחר הצהריים, בה אמר כי "המראות שרואים בדרום לבנון אלה פיצוצים של אמצעי לחימה של חיזבאללה, שמתפוצצים בבתים. בכל בית שאנחנו תוקפים יש אמצעי לחימה – רקטות, טילים, כטב"מים – שמיועדים ומכוונים להרוג אזרחים ישראלים". לדבריו, צה"ל נערך לתקוף מטרות טרור בבקאע – "שם חיזבאללה מאחסן אמצעי לחימה בתוך אוכלוסייה אזרחית".

עשן מיתמר בדרום לבנון, לאחר תקיפות צה"ל
עשן מיתמר בדרום לבנון, לאחר תקיפות צה"ל | צילום: רויטרס
עשן מיתמר בדרום לבנון, לאחר תקיפות צה"ל
עשן מיתמר בדרום לבנון, לאחר תקיפות צה"ל | צילום: רויטרס

אחר הצהריים שוגרו עשרות רקטות לאזור צפת ולגליל התחתון. חמישה בני אדם נפצעו קל מרסיסים בצומת גולני. בית בגבעת אבני ספג פגיעה ישירה. אין נפגעים. בשעות הצהריים והערב חיזבאללה הרחיב ארגון הטרור את הירי, והגיע בין היתר לחיפה, לעכו, לקריות, ליקנעם ולקריית טבעון. אזעקות נשמעו גם בשומרון. בקריית ביאליק נפצע גבר באורח בינוני מפגיעת רסיסים.

הבית שנפגע מרקטה בגבעת אבני
הבית שנפגע מרקטה בגבעת אבני | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
הבית שנפגע מרקטה בגבעת אבני
הבית שנפגע מרקטה בגבעת אבני | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

הבוקר אמר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי בהצהרה כי "חיזבאללה נערך לירות לישראל. בזמן הקרוב נתקוף כפרים שבהם מוסתרים אמצעי לחימה". הוא חשף כי חיזבאללה ניסה לירות טיל שיוט מתוך בית: "אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים שבהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה - להתרחק מהם מיד לשם ביטחונכם והגנתכם. חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם. חיזבאללה מתכנן לשגר את אמצעי הלחימה האלה לעבר שטח מדינת ישראל". הוא אמר כי "צה"ל פועל וימשיך לפעול להגנה על אזרחי מדינת ישראל, בכל מקום שבו יידרש".

שר הביטחון יואב גלנט בבור בקרייה
שר הביטחון יואב גלנט בבור בקרייה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט, טען בבור בקרייה, לאחר ניסיון החיסול בביירות של מספר 3 בחיזבאללה, עלי כרכי: "בשבוע אחד אפשר לומר שנסראללה נשאר בודד בצמרת במובנים רבים. כוח רדואן ספג מכה אנושה - חיסול כל הצמרת שלהם: מפקדי הגזרות, החטיבות, ואנשי המטה בראשם עקיל. הוצאנו מכשירות יחידות שלמות בתוך מערכים השונים כתוצאה מהפעילויות שהיו בתחילת השבוע בהם נפגעו הרבה מאוד מחבלים".

"קבענו לפני שבועות אחדים את העברת מרכז הכובד של צה"ל במערכה מגזרת הדרום אל גזרת הצפון, והמטרה היא להחזיר בביטחון את תושבי הצפון לבתיהם", הוסיף. "אני חושב שהיום הזה זה גולת כותרת, ביום הזה למעשה הגענו למצב שעשרות אלפי רקטות, טילים מדויקים ואחרים יוצאים מכשירות. לעניין הזה יש משמעות מכרעת על יכולות חיזבאללה. הפעולה הזאת היא פעולה שצה"ל מבצע אותה במקצועיות, בצניעות ובאיכות מאוד גבוהה ואתם ראויים לכל ההערכה".

עוד אמר גלנט: "מה שנבנה במשך עשרים שנים, מאז מלחמת לבנון השנייה, למעשה, הולך ונגרס על ידינו - הפעולה הזאת היא פעולה מרשימה מאוד. זה השבוע הכי קשה שהיה לחיזבאללה מאז שנוסד והתוצאות מדברות בעד עצמן. יש פה מכה בשרשרת הפיקוד והשליטה, במחבלים עצמם ברמות שונות, במערכי הירי המשמעותיים ומכה מורלית מאוד מאוד קשה שהוא לא יוכל להתעלם ממנה".

"למרות כל מה שאמרתי, לאויב יש כוונות לירות עלינו למקומות שונים ברחבי הארץ. המשמעות של דבר זה - אזרחי ישראל בכל הארץ חייבים להישמע להוראות פיקוד העורף. זה דבר חשוב ומרכזי מאוד", אמר שר הביטחון.