עימותים בהר חברון: ישראלי שהוכה על-ידי פלסטיני נפצע קשה

צעיר יהודי כבן 30 נפצע במהלך קטטה שפרצה בין עשרות פלסטינים ליהודים סמוך לחוות מעון. אחד הפלסטינים, ככל הנראה, הכה אותו עם כלי כבד והביא לפציעתו הקשה. הצעיר פונה לבית החולים סורוקה בהכרה מעורפלת עם חבלת ראש

זמן צפייה: 01:09

במהלך קטטה הערב (שני) בדרום הר חברון, סמוך למאחז חוות מעון, בין עשרות פלסטינים ליהודים, נפצע צעיר יהודי כבן 30 לאחר שספג מכה מכלי כבד מאחד הפלסטינים.

צוות של מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן פינה אותו במצב קשה בהכרה מעורפלת עם חבלת ראש לבית החולים סורוקה בבאר שבע – שם הוא הוכנס לחדר טיפול נמרץ. מייד לאחר האירוע כוחות רבים של צבא ומשטרה הגיעו למקום ועצרו את החשוד בתקיפת היהודי. זמן קצר לאחר הקטטה התפתחו עימותים של פלסטינים מול כוחות צה"ל שעצרו שניים מהם.

הסכסוך התחיל בשל בעלות על הקרקע כאשר כל צד טוען כי שייכת לו. סוגיה שכזו באותו אזור שסמוך לחוות מעון שבדרום הר חברון הובילה במקרים רבים לאלימות בין הצדדים ולפציעות הן של יהודים והן של פלסטינים.

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי התייחס לאירוע ואמר כי "מדובר בניסיון רצח. אני דורש מכוחות הבטחון לפעול בנחישות כנגד המפגעים ולהחזיר את ההרתעה והבטחון לתושבים ולאזור".