שבועיים אחרי שהלך לעולמו: לוחם בצוק איתן שסבל מפוסט טראומה הוכר כחלל צה"ל

לאחר שנמצא בביתו ללא רוח חיים, ראובן מגן, שסבל מהלם קרב בעקבות שירותו הצבאי, קיבל הכרה רשמית ממשרד הביטחון ונרשם כאחד הנופלים. "ההתמודדות היומיומית הייתה המלחמה האמיתית"

זמן צפייה: 02:04

ההכרה בטרגדיה של לוחם "צוק איתן": שבועיים לאחר שנמצא מת בביתו שבאלקנה, ראובן מגן, לוחם לשעבר שסבל מפוסט טראומה בעקבות שירותו במבצע "צוק איתן" - הוכר היום (חמישי) באופן רשמי בידי משרד הביטחון בתור חלל צה"ל.

ראובן מגן לוחם צוק איתן הלך לעולמו
ראובן מגן ז''ל לצד חברו שי אוחיון

כזכור, ראובן, שסבל מהלם קרב, הלך לעולמו בגיל 27 בלבד. במהלך המבצע הוא נפצע קשה ברגלו מפצצת מרגמה, וחמישה מחבריו נהרגו לידו, מול עיניו. חברו, שי אוחיון, סיפר ב"חדשות היום" על הקשיים שהיו לו, בטרם לכתו: "הוא אהב את החיים, התגבר על הפציעה הפיזית - אבל נמנע מלדבר על הבעיות שלו. כועס על עצמי שלא ראיתי".

אימו ספדה לו ואמרה: "חשבתי תמיד שהוא יגיע רחוק, הוא כל-כך ניסה - אבל זה פשוט היה גדול עליו". אחותו אביטל הוסיפה, "שום דבר לא עצר אותו, אבל אחרי התקופה של בית החולים, המעטפת והמבקרים - אז באה ההתמודדות היומיות - וזאת המלחמה האמיתית".

תגובת עו"ד אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה: "עם שמחה שבנסיבות מהולה בעצב רב, בישרתי הבוקר להוריו של ראובן ז"ל ומשפחתו על החלטת משרד הביטחון על ההחלטה בו כחלל צה"ל. ראובן ז"ל, שכפי שהגדיר אותו רב היישוב אלקנה בהלוויה "גיבור מלחמה", נפצע קשה בצוק איתן ומעבר לפגיעה הפיזית סחב עמו במשך שנים גם את הנכות הנפשית והטראומה הקשה שחווה באירוע. במפגשיי הרבים בשבועיים האחרונים עם הרמטכ"ל, ראש אכ"א, אלוף פיקוד מרכז, אלופי צה"ל נוספים, אגף הנפגעים, וגורמים נוספים במשרד הביטחון ובצה"ל הביעו כולם, ללא יוצא מן הכלל, רגישות גבוהה לאירוע ולמשפחה ונרתמו לסייע ואני מודה להם על החסד הגדול שעשו עם זכרו של ראובן ז"ל ועם משפחתו. תודה גדולה לעורכת הדין של המשפחה סיגל יער שפעלה במקצועיות וברגישות רבה מול משרד הביטחון למען המשפחה ולטובת ראובן ז"ל, עוד בחייו ולאחר פטירתו. ראובן ז"ל יונצח ויוזכר יחד עם נופלי אלקנה הקדושים - חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה - בטקסי הזיכרון ובפינה מיוחדת לזכרו בגן "נחלת הבנים" שהקימה אלקנה לזכר בניה ולהנצחת מורשתם לדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

עו''ד אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה
עו''ד אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה | צילום: תחיה פלבין