נערכים לאיום הבא: הצצה למערכת שתוכל למנוע חדירת רחפנים

מהנדסי התעשייה האווירית פיתחו את מערכת ה"פופסטאר", שתוכל לגלות וליירט מטרות קטנות ונמוכות כמו בלוני תבערה וטילי שיוט. "אנחנו אלה שנחליט מתי להשמיד את האיום, איפה ואיך"

זמן צפייה: 02:52

בישראל נערכים ברצינות לאיום חדירת הרחפנים, בעיקר לאחר מתקפת הרחפנים האיראנית על מתקני הנפט של סעודיה. מהנדסי התעשייה האווירית עומלים על הדבר הבא בתחום לוחמת הרחפנים: מערכת ה"פופ סטאר".

בועז לוי, מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית, ציין כי המערכת "נותנת יכולות שלא היו כדוגמתן עד כה. כשיש לך סביבה שבה יש המון אובייקטים ואתה רוצה להתמקד ביותר מאחד מהם, הפופ סטאר נותן לנו תמונה רחבה מאוד הוא יודע לזהות את האיום בתוך התמונה הרחבה ולהקפיץ אותו למשתמש. אנחנו אלה שנחליט מתי להשמיד אותו, איפה ואיך".

לכתבות נוספות בנושא >> 

צה"ל הפיל רחפן באזור הגדר בדרום רצועת עזה

דקה אחר דקה: כך סוכל פיגוע הרחפנים האיראני על אדמת סוריה

כץ: הרמטכ"ל הבהיר שהוא עומד מאחורי פרסום סיכול מתקפת הרחפנים

מפעל התעשייה האווירית ביהוד
מפעל התעשייה האווירית ביהוד | צילום: חדשות 13

רק היום בצהריים התברר שוב עד כמה איום הרחפנים מעזה רלוונטי כאשר צה"ל זיהה רחפן סמוך לגבול והפיל אותו בשלמותו. "רחפן יכול לשאת עליו מטען נפץ, יכול לצלם, לאסוף מודיעין ולכן אנחנו רוצים לזהות אותו ראשונים, לדעת שמתקרב ולהחליט על התגובה הנכונה", הסביר אריאל גומז, מהנדס מערכת "פופ סטאר" בתעשייה האווירית. המערכת המתוחכמת תעניק לצה"ל צילום וידאו צבעוני ביום ובלילה ובעיקר אחיזת שטח רחבה של קילומטרים, תוך שהיא עושה ניתוח שטח אוטומטי כדי לגלות ולהתריע על כל איום.

רק לפני כמה שבועות ראינו את מתקפת הרחפנים וטילי השיוט האיראנית על מתקני הנפט בסעודיה – מתקפה שהוכיחה שוב עד כמה קשה לגלות וליירט מטרות קטנות ונמוכות כמו רחפנים וטילי שיוט. המערכת יכולה לגלות גם רחפנים, בלוני תבערה, ומטרות קטנות אחרות. מערכת שרלוונטית מאוד לאתגרי ההווה והעתיד, גם נוכח החשש מפעולה איראנית נגד ישראל.