מסקנות המשטרה מהלוויית העיתונאית: הערה פיקודית תירשם לאחד הקצינים בשטח

פרסום ראשון: בתיעוד מהלווייתה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה ניתן היה לראות את השוטרים מתנפלים על נושאי הארון, ומבדיקה שערכו במשטרה עלה כי ניתן היה למנוע שימוש בכוח. עוד עלה בתחקיר כי התקבל מידע מודיעיני על ניסיון של אלפי מפגינים להגיע לאזור כביש בר-לב, להפר את הסדר ולנסות לפגוע ביהודים שנוסעים בכביש

זמן צפייה: 01:16

פרסום ראשון: לאחר פרסום התחקיר הפלסטיני על מותה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה, הערב (חמישי) פרסמנו במהדורה המרכזית את מסקנות הביניים מבדיקת המשטרה בנוגע לאירועי ההלוויה הסוערת של העיתונאית.

סלע התחקיר הוא הסרטון בו ניתן לראות את השוטרים מתנפלים על נושאי הארון של אבו עאקלה, סמוך לבית החולים ברובע הנוצרי בירושלים. במשטרה בדקו האם נעשה שימוש בכוח כלפי נושאי הארון, והם מתכוונים לפרסם כי בהחלט אפשר היה למנוע שימוש בכוח באירוע הזה.

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
מעצרים במהלך הלווייתה של שירין אבו עאקלה בירושלים | צילום: רויטרס

עוד עלה בתחקיר כי במשטרה התקבל מידע מודיעיני על ניסיון של אלפי מפגינים שנמצאים באותה הלוויה להגיע לאזור כביש בר-לב, להפר את הסדר ולנסות לפגוע ביהודים שנוסעים בכביש. לכן, טוענים במשטרה, היה צורך למנוע מאותם אנשים לצעוד, וזה מה שגרם לכך שהארון נכנס לתוך רכב והגיע לשער יפו.

מסתמן כי לאחד המפקדים באירוע תירשם הערה פיקודית, וביום ראשון המסקנות הסופיות צפויות להיות מוגשות לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.

הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה
הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס