שב"כ: "רגב לא נדחפה, המאבטח פעל בצורה שקולה"

נמשכת הסערה שעורר התיעוד של שרת התחבורה, שבו היא נראית מפצירה לכאורה בנהג שלה לדרוס את אחד ממאבטחיו של שר הביטחון גלנט. בשב"כ פרסמו את ממצאי התחקיר, ש"אמצו על-ידי ראש השירות. איש מעובדי היחידה לאבטחת אישים לא דחף את השרה, כנטען"

זמן צפייה: 02:23

במערכת הביטחון תוקפים הבוקר (רביעי) את שרת התחבורה מירי רגב, בטענה ששידלה לכאורה את הנהג שלה לדרוס את אחד ממאבטחיו של שר הביטחון יואב גלנט. אחרי התיעוד שפורסם אתמול, היחידה לאבטחת אישים בשירות הביטחון הכללי הודיעה כי קיימה תחקיר מקיף ויסודי, שבמסגרתו נאספו, בין היתר, גם עדויות של הנוכחים במקום.

משב"כ נמסר: "התחקיר הוצג בפני ראש השירות, וממצאיו אומצו על ידו במלואם. מממצאי התחקיר עלה כי המאבטחים פעלו באופן מקצועי, ממלכתי ומידתי בהתאם לדירקטיבות שסומנו ליחידה, וראש שב"כ מגבה את המאבטחים בפעולתם". עוד עלה מהתחקיר כי "איש מעובדי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ לא דחף את השרה כנטען. במקום נכחו גורמי אבטחה נוספים שאינם שייכים לשב"כ".

בשב"כ אמרו עוד כי מהתחקיר עלה שהמאבטח נפגע ברגלו מהנהג שלא נשמע להוראות האבטחה. "יודגש כי האירוע היה נמנע כולו אם הנהג היה פועל על-פי הנחיות האבטחה ומזדהה כנדרש, כפי שבוצע עם שרים נוספים שהגיעו לאירוע, ונכנסו בהתאם להנחיות האבטחה, ללא כל חריגים. למרות שבפועל נכנס הנהג, כאדם לא מזוהה, ופרץ מחסום למתחם מסונן בו נמצא שר מאובטח, פעל המאבטח באיפוק תוך כדי ריסון הכוח. לסיכום, ממצאי התחקיר מלמדים כי המאבטח פעל בצורה שקולה ומידתית לאור הסיטואציה שהתפתחה במקום, וכן פעל בהתאם לנהלים, במקצועיות ובממלכתיות המצופה והנדרשת ממנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309051329' autoplay='0' credit='' desc='רגב מתעמתת עם מאבטחי שב"כ' poster='' kid='1_66bih0jf' duration='29']

העימות החריג התרחש כאמור אתמול בין הנהג של שרת התחבורה ומאבטחי שב"כ של שר הביטחון יואב גלנט. בכניסה לאירוע צדקה בבסיס תל השומר, נהג הרכב של רגב התבקש להזדהות על-ידי אחד מהמאבטחים. לטענת שב"כ, הנהג המשיך בנסיעה ועלה על רגלו של אחד מאנשי השירות. בעקבות זאת, הוא עוכב על-ידי המאבטחים במתחם. בתיעוד נראית השרה רגב כשהיא יוצאת מרכבה ודורשת את שחרורו של הנהג. "סליחה, הוא לא מעוכב, הוא בתפקיד. בבקשה תשחרר אותו", אמרה השרה למאבטחים.

בתיעוד נוסף ממצלמת הרכב של רגב, ניתן לראות חלק נוסף מהתקרית החריגה כשהשרה מפצירה בנהג להמשיך בנסיעה, על אף שהרכב חסום על-ידי מאבטחים שעומדים לפניו. "יאללה קדימה, סע", אמרה רגב - והנהג השיב: "אני לא יכול, אני אדרוס, כולם עם טלפונים". לבסוף השניים הצליחו להמשיך בנסיעה ולצאת מהמתחם - לאחר ששר הביטחון גלנט התערב.

אחרי שנסעו מהמקום, גערה רגב בנהג ואמרה: "תלמד להבא לעבוד לפי הכללים. הוא אומר שדרסת לו את הרגל". בתגובה ענה הנהג: "עבדתי לפי הכללים, ישבתי בשקט ויש לי מצלמה. אני לא מפחד ממה שהוא אומר. הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה, שיגיש תלונה במשטרה ויוכיח שדרסתי אותו". לאחר מכן ביקשה רגב לזהות את המאבטח שטען כי נדרס ושאלה את הנהג: "יש לנו את השם שלו?".

גורמי ביטחון בכירים אמרו אמש כי הם "מאמינים לחלוטין לגרסת המאבטח. מדובר במאבטח רגוע ומקצוען. בשב"כ ובמערכת הביטחון סומכים עליו ב-100%".