בצה"ל מזהירים: הדרג המדיני רוצה לצמצם את יעדי המבצע

הקבינט ידון הערב בשאלת הצבת דד-ליין לחמאס לשחרור חטופים. בחדשות 13 דווח כי בישראל מוכנים לשקול שחרור אלפי אסירים בתמורה לכל החטופים. עם זאת, בצה"ל מזהירים: "הדרג המדיני רוצה לצמצם את יעדי המבצע"

זמן צפייה: 02:23

כשברקע שעות של הכרעה בסוגיית שחרור החטופים והיציאה למתקפה הקרקעית, הקבינט ידון הערב (רביעי) האם להציב דד-ליין לחמאס לשחרור חטופים. במהדורה המרכזית דווח כי בישראל מוכנים לשקול שחרור אלפי אסירים בתמורה לכל החטופים. עם זאת, בצה"ל מזהירים: "הדרג המדיני רוצה לצמצם את יעדי המבצע". מוקדם יותר אמר ראש ממשלת קטאר כי "יש מגעים לשחרור חטופים, תיתכן פריצת דרך בקרוב".

לפי מקורות פלסטיניים, ההערכה היא שקטאר וחמאס יסכימו לשחרור בגלים עבור תמורה. עוד לדברי אותם מקורות: חמאס ידרוש דלק, סיוע הומניטרי והבטחה לעסקה שתכלול שחרור אסירים. גורמים בישראל אישרו כי יש מאמצים בתיווך קטר לְשחרור חטופים נוספים בקרוב, אך עדיין ללא פריצת דרך.

תוצאות הפצצת צה"ל בעזה
תוצאות הפצצת צה"ל בעזה | צילום: רויטרס

בינתיים, הלחימה נמשכת בכל הגזרות: צה"ל הפציץ מאות מטרות בעזה והערב הושמד שם בניין רב-קומות. עם זאת, חמאס לא יורה הרבה רקטות, אבל הטווח גדל - מהכרמל ועד לפאתי אילת. מוקדם יותר תקף חיל האוויר בפעם השלישית מתחילת המלחמה את שדה התעופה בחלב שבסוריה. בגבול הצפון: רקטות באזור קריית שמונה - ופגיעה בחוליות הנ"ט של חיזבאללה.