גורמי ביטחון מאשרים: מחבלים מג'נין ירו רקטה לעבר הגלבוע

פלסטינים פרסמו תיעוד של שיגור רקטה לעבר המושב רם-און שבחבל תענך, צה"ל בדק ומצא שאכן נורתה רקטה למרחק של כ-20 מטרים, ושרידיה אותרו בשטח הפלסטיני. במועצה האזורית גלבוע עדכנו את התושבים: "צה"ל מגביר את אמצעי הסריקה באזור הסמוך"

זמן צפייה: 02:25

פלסטינים מג'נין פרסמו היום (חמישי) סרטון בו נראה שיגור רקטה אל עבר המושב רם-און שבחבל תענך, הסמוך לגדר בצפון השומרון. צה"ל בדק וסרק באזור, וכעבור זמן קצר אישרו גורמי ביטחון כי מחבלים אכן שיגרו רקטה למרחק של כ-20 מטרים, אשר שרידיה אותרו בשטח הפלסטיני.

במועצה האזורית גלבוע עדכנו את התושבים: "כוחות הביטחון איתרו מה שנראה כמו בור שיגור לרקטה, סמוך למושב רם-און, בשטח הרשת הפלסטינאית (מדובר בישוב סמוך מאוד לגדר ההפרדה). צה"ל מגביר את אמצעי הסריקה באזור הסמוך. נדגיש כי מדובר במידע ראשוני וצה"ל לא סיים את התחקיר וטרם הכריז על ממצא כלשהו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307261125' autoplay='0' credit='' desc='התיעוד שפרסמו הפלסטינים' poster='' kid='1_x081rcuv' duration='26']

נזכיר, כי לפני כשבועיים ארגון פלסטיני המזוהה עם החמאס פרסם תיעוד של "ירי שתי רקטות אל עבר ההתנחלות שקד" שבצפון השומרון. זמן קצר לאחר מכן הודיעו בצה"ל כי "אותרו שני שרידי רקטות מאולתרות סמוך ליישוב שקד, הן לא היוו סכנה לתושבים". התיעוד הגיע לאחר שזמן קצר לפני כן נמצאו שרידי רקטה במושב רם און.

פיצוץ הרקטה לכאורה בגלבוע
פיצוץ הרקטה לכאורה בגלבוע

לפני מספר שבועות בוצע ירי חי אל עבר קיבוץ מעלה גלבוע, מעבר לגדר ההפרדה, שלווה באירועים נוספים כמו תיעוד נוסף שבו נראה שיגור כושל של רקטה אל עבר יישובי הגלבוע משטח ג'נין, וקליע שנורה אל עבר היישוב גן נר, אשר פגע בחלון בית.