תיעוד: מנהרה בגובה 3 מטרים אותרה בציר פילדלפי

כוחות אוגדה 162 וכוחות יחידת יהל"ם איתרו בשבוע שעבר את התוואי התת-קרקעי הסמוך לגבול עזה-מצרים, ומדובר צה"ל נמסר כי הכוחות ממשיכים בחקר ונטרול של התוואי התת-קרקע שאותר וכן על תוואים נוספים רחבי היקף שנמצאו

מנהרה שאותרה על ציר פילדלפי
מנהרה שאותרה על ציר פילדלפי | צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל איתרו בשבוע שעבר מנהרה בגובה שלושה מטרים על ציר פילדלפי הסמוך לגבול עזה-מצרים, ומדובר צה"ל נמסר הבוקר (ראשון) כי הכוחות ממשיכים בחקר ונטרול של התוואי התת-קרקע שאותר וכן על תוואים נוספים רחבי היקף שנמצאו.

את התוואי התת-קרקעי איתרו כוחות אוגדה 162 וכוחות יחידת יהל"ם, אשר פועלים לאיתור והשמדת תוואי תת-קרקע במרחב פילדלפי, ועד כה איתרו והשמידו הכוחות עשרות תוואים.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ישמיד באופן יסודי את כל תשתיות התת-קרקע בציר פילדלפי ויפעל בנחישות למניעת היווצרותן בעתיד".

מנהרה שאותרה על ציר פילדלפי
מנהרה שאותרה על ציר פילדלפי | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי כלי טיס של חיל האוויר, בהובלת אוגדת עזה ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, חיסל לפני כמה ימים במרחב נוסייראת שבמרכז הרצועה את מחבל חמאס איסמעיל נופל, אשר עסק בשיגורי רקטות לעבר שטח ישראל ולקח חלק בטבח 7 באוקטובר.

במהלך הלילה תקף כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבל בעת שעסק בפעילות טרור במרחב דיר אל-בלח, ומדובר צה"ל נמסר כי במהלך התקיפה זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות אמצעי לחימה במרחב.

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

במקביל, אוגדה 252 ממשיכה לפעול במרכז הרצועה, ומדובר צה"ל נמסר כי ביממה האחרונה, בשיתוף הכוחות, חיסל כלי טיס של חיל האוויר מספר חוליות מחבלים חמושות שהיוו איום על הכוחות בשטח, והשמידו מחסן אמצעי לחימה של חמאס.

לוחמי אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב רפיח, ומדובר צה"ל נמסר כי במהלך היממה האחרונה חיסלו כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף כוחות חטיבת הנח"ל, מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור.

לאורך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-50 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו - חוליות מחבלים, מבנים צבאיים, עמדות תצפית ותשתיות טרור.