שעות אחרי בת חפר - ירי לגן נר: "מיליוני אזרחים חיים תחת טרור"

לאחר שפורסם תיעוד בו נראה ירי מטולכרם לעבר היישוב בת חפר, ביישוב גן נר שבגלבוע דווח על ירי - בפעם הרביעית בשבוע האחרון. רבש"ץ היישוב: "גלנט מפקיר את תושבי ישראל, כאשר צעקנו שהכתובת על הקיר כולם התעלמו מאיתנו. היום בו אזרחי ישראל ימותו מירי 'תמים' קרוב מתמיד"

זמן צפייה: 03:43

ירי בוצע היום (רביעי) לעבר היישוב גן נר שבגלבוע - בפעם הרביעית בשבוע האחרון. צה"ל עדכן כי "התקבל דיווח על שמיעת ירי" לעבר היישוב הגובל בצפון הגדה המערבית, בסמיכות לג'נין, וכי "אותרו קליעים במרחב שנמצאים כעת בבדיקה, אין נפגעים". ‏כוחות צה"ל מבצעים סריקות במרחב אחר חשודים בביצוע הירי ואחר ממצאים נוספים.

הירי מגיע לאחר שהבוקר מחבלי חמאס פרסמו תיעוד שבו נראה ירי מאזור טולכרם לעבר היישוב בת חפר שבשרון - בפעם השנייה השבוע. צה"ל אישר כי "מחבלים ביצעו ירי מאזור טולכרם לעבר מרחב היישובים הישראליים הסמוכים לעיר. כוחות קפצו למקום והחלו לבצע סריקות במרחב. בשלב זה לא אותרו פגיעות. הכוחות פועלים כעת על מנת לאתר את מבצעי הירי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405291642' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: קולות ירי בגן-נר' poster='' kid='1_r4nk8fks' duration='56']

יניב בן שימול, רבש"ץ היישוב גן נר, מסר בתגובה: "גלנט מפקיר את תושבי ישראל. כאשר צעקנו שהכתובת על הקיר כולם התעלמו מאיתנו. תושבי גן נר והגלבוע הפכו להיות בשר תותחים. מחר יתקיים דיון במעמד הרב"שצים בבית הדין לעבודה. במקום שמשרד הבטחון ידאג לתנאים שלנו ולתת לנו את הכלים להגן על התושבים הם כובלים את ידיהו שוב ושוב. כל עוד לא יסדירו את מעמד הרבש"צים וכל אנשי הכוחות הבטחון, נמשיך לראות מיליוני אזרחי ישראל חיים תחת משטר טרור. הגיע הזמן שהשר גלנט יתעורר בטרם אנשים ימותו לחינם. היום בו אזרחי ישראל ימותו מירי 'תמים' קרוב מתמיד".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405290946' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='צרורות ירי מטולכרם: תיעוד ממצלמת בית בבת חפר' poster='' kid='1_yflqbmdb' duration='27']

גורם ביטחוני אמר לאחר הירי הבוקר מטולכרם כי "בחודשים האחרונים צה"ל, יחד עם שב"כ והמשטרה, סיכלו מאות מחבלים וחוליות טרור שביצעו ירי לעבר ישובים ישראלים, חלקם גם ממרחב טולכרם. חלק מהסיכולים מבוצעים במארבים שפרוסים בשטח, חלק בפעילות ההתקפית העצימה שאנחנו עושים וחלק בסיכולים מהאוויר. אנחנו פועלים 24/7 מסביב לשעון בפעילות בהגנה ובהתקפה כדי לסכל את האירועים האלה עוד לפני שהם קורים, אך לצערי אין 100%. הירי היום של המחבלים בוצע ממרחק ולאחר סריקות רבות כרגע לא נמצאו פגיעות. אנחנו נעקוב, נרדוף ונגיע לאותם מחבלים במוקדם או במאוחר".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר בהתייחסו לירי לעבר בת חפר: "מול המחבלים ביהודה ושומרון צריך להילחם כמו בעזה. אסור לאפשר להם לעשות בשרון את מה שעשו ב-7 לאוקטובר בעוטף. את הטרור צריך לגדוע בכל מקום, גם אם זה אומר שטולכרם תיראה כמו שעזה נראית היום. שוחחתי עם ראש מועצת עמק חפר גלית שאול וקבענו להיפגש בימים הקרובים יחד עם פורום קו התפר, כדי לתת מענה לצרכים המידיים כתוצאה מהחמרת האיום על התושבים. שוב, קיבלנו תזכורת הבוקר שמי שיסכים להקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ יביא לסכנה קיומית למדינת ישראל".

כמו כן, שלשום, במהלך הלילה, נורו עשרות צרורות לבת חפר מטולכרם. באירוע לא היו נפגעים, אך הוא ממחיש את המציאות המדאיגה באזור יהודה ושומרון. גדודי חללי אל-אקצא, השייכים לפת"ח, קיבלו אחריות לאירוע. בשבוע שעבר במהלך השבוע בוצע ירי מהכפר הפלסטיני ג'ילבון לעבר קיבוץ מירב שבצפון. באירוע נגרם נזק לחלון בית שנפגע, בזמן שהמשפחה הסתתרה בפנים. לאור עליית המדרגה של ארגוני הטרור, בצה"ל נערכים לאפשרות של "תקרית 7 באוקטובר", שתצא לפועל מכיוון יהודה ושומרון.