בנט קיים הערכת מצב לקראת מצעד הדגלים: המסלול יישאר כמתוכנן

בשיחת עדכון שקיים היום ראש הממשלה לקראת המצעד שיתקיים ביום ראשון הקרוב, סוכם כי הוא יתקיים במתווה שמתקיים מזה עשרות שנים ויסתיים בכותל, ללא מעבר בהר הבית. רה"מ קיבל עדכון מקיף אודות ההיערכות המשטרתית לאירוע, בדגש על המאמצים המודיעיניים ועל תגבור הכוחות בשטח

מצעד הדגלים, נפתלי בנט
מצעד הדגלים, נפתלי בנט | צילום: חיים צח / לע"מ, רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (שישי) הערכת מצב לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים שייערך ביום ראשון הקרוב. ראש הממשלה סיכם כי מצעד הדגלים יתקיים כסדרו ועל פי המתווה המתוכנן, כפי שמתקיים מזה עשרות שנים. לפיכך, יסתיים המצעד בכותל ולא יעבור בהר הבית. כמו כן, הפעילות בהר הבית תימשך כרגיל.

רה"מ בנט קיבל עדכון מקיף אודות ההיערכות המשטרתית לקראת האירועים, בדגש על המאמצים המודיעיניים ועל תגבור הכוחות בשטח על מנת לאפשר את ציון יום ירושלים וקיום מצעד הדגלים באופן סדור ובבטחה.

מצעד הדגלים, ירושלים, כותל
מצעד הדגלים בכותל | צילום: רויטרס

בתוך כך, הפלגים הפלסטיניים בעזה נפגשו אתמול כדי לדון בהשלכות המצעד, כשבתום הפגישה פרסמו הודעה שבה נכתב כי מדובר בחבית נפץ שצפויה להתפוצץ, לדבריהם "כל האפשרויות להיאבק בפשעים של ישראל נמצאות על השולחן". לפי הדיווחים מעזה, הפלגים העלו את רמת הכוננות, וקראו לפלסטינים להגיע בהמוניהם למסגד אל-אקצא כבר הבוקר, כדי "להגן עליו".

מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים

מערכת הביטחון נמצאת במאמץ דומה, כדי למנוע תרחישים כמו אלו שהתקיימו בשנה שעברה, במסגרת מבצע "שומר החומות". על בסיס השנה שעברה נערכים כעת לתרחיש של ירי רקטות מעזה, בעוד שאין כוונה מצד חמאס להגיע להסלמה - וישראל מפעילה שלל מתווכחים, כולל את האו"ם, כדי להעביר מסר שלפיו לא נאפשר ירי רקטי.

Whatsapp Image 2022 04 21 At 0
מצעד הדגלים שנמנע בירושלים | צילום: רויטרס

כמו כן, בישראל ערוכים עם תוכניות התקפיות של חיל האוויר בעזה, לצד כוננות לפיגועים בשטחים ובתחומי ישראל, וגם לירי פלסטיני מלבנון או היתקלויות בערים המעורבות - שם יתקיימו מצעדי דגלים קטנים. יש הרבה אחריות על הכתפיים של משטרת ירושלים, וכולם כעת מקווים שבזכות ההיערכות, האירועים יתקיימו כסדרם. נכון לעכשיו אין התרעות, אבל יש כאמור היערכות רחבה בכל מערכת הביטחון.