הפגישה של אבו מאזן והנייה בטורקיה - וההשלכות על ישראל

בפגישה בין יו"ר הרשות הפלסטינית לראש הלשכה המדינית של חמאס עלתה האפשרות כי ייחתם הסכם פנים פלסטיני, שיסלול את הדרך לשיתוף פעולה בין ארגון הטרור לרשות. במידה והסכם ייצא לפועל והמנהיגים הפלסטינים יצליחו להתגבר על המתח הממושך - ישראל עלולה להיפגע

זמן צפייה: 01:08

בחסות נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, נפגשו היום (רביעי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומנהיג ארגון הטרור חמאס איסמעיל הנייה באנקרה בירת טורקיה, לקראת מפגש של הפלגים הפלסטינים בקהיר בשבוע הבא. למרות החיוכים בתמונות ששוחררו מהפסגה, קיים ברקע מתח מתמשך בין חמאס והרשות הפלסטינית.

עם זאת, שני הארגונים חולקים אינטרס משותף - הרשות הפלסטינית רוצה להציג משילות בשטחה, אפילו למראית עין בלבד, בעוד שהחמאס מצדו רוצה שקט תעשייתי. בהתאמה, קיימת אפשרות לפיה ייחתם בקרוב הסכם פנים פלסטיני שיביא לכך שהחמאס ייתמוך מבחוץ ברשות הפלסטינית ובאבו מאזן - אך בשלב זה הדברים טרם נסגרו וייתכן שהמגעים יעלו על שרטון.

נשיא טורקיה ארדואן עם יו''ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה
נשיא טורקיה ארדואן עם יו''ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה

על פי גורמים פלסטינים בכירים, אינטרס משותף המאחד את אבו מאזן והנייה נוגע למדינת ישראל ולרצון להחליש אותה באזור. הסכם בין חמאס והרשות הפלסטינית אכן עשוי לפגוע באינטרס הישראלי ולהקשות על צה"ל בפעולות עתידיות.