צעיר נהרג בעימותים עם צה"ל באזור חברון; נפתחה חקירת מצ"ח

הצעיר, שלא היה חמוש, נהרג מאש צה"ל במהלך עימותים במחנה הפליטים אל-ערוב, סמוך לחברון, כחלק מהפגנות לציון 15 שנה למותו של יאסר ערפאת. הלוחמים ספגו בקבוקי תבערה, והגיבו באש חיה

זמן צפייה: 02:00

הצעיר הפלסטיני עומר בדאווי נהרג היום (שני) מאש צה"ל במהלך עימותים בין מפגינים פלסטינים לבין כוחות הביטחון במחנה אל-ערוב שבאזור חברון, כחלק מהפגנות לציון 15 שנה למותו של המנהיג הפלסטיני יאסר ערפאת.

50 מפגינים יצאו ממחנה הפליטים ויידו אבנים על מכוניות של מתנחלים בכביש 60. לוחמי גבעתי ניסו לדחוק את המתפרעים בחזרה למחנה, ושם ספגו שישה בקבוקי תבערה. הלוחמים הגיבו באש חיה, שממנה נהרג הצעיר, שלא היה חמוש, אך השליך אבנים לעבר החיילים. צה"ל מתחקר את האירוע, ובמקביל נפתחה חקירת מצ"ח.

ניקולאי מלאדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון, מסר בתגובה לפרסום תיעוד הירי: "מזעזע היה לצפות בסרטון שבו נהרג עומר בדאווי בידי כוחות הביטחון הישראלים בחברון, בנסיבות שבהן נדמה שהוא לא היווה איום. תנחומיי העמוקים למשפחתו. יש לחקור מעשים כאלה ביסודיות


אתמול נרשמו עימותים קשים בעיסאוויה שבמזרח ירושלים בין לוחמי משמר הגבול לעשרות פלסטינים שהשליכו רימוני גז בקבוקי תבערה ואבנים ותקפו את הכוחות במהלך פעילות במקום. לפי דיווחים פלסטינים, 16 מהמתפרעים נפצעו. המשטרה אמרה לחדשות 13 כי הפעילות נועדה להפסיק את ידויי האבנים בכבישים האזרחיים שעוברים בסמוך, כמו כביש מעלה אדומים. שני חשודים נעצרו באירוע.

צעיר פלסטיני שלפי הדיווחים נורה ונהרג מאש צה''ל
צעיר פלסטיני שלפי הדיווחים נורה ונהרג מאש צה''ל | צילום: חדשות 13

"במהלך שעות הלילה, החלו קומץ של פעילים ותושבי המקום להתגודד ולהפריע לפעילותם של השוטרים תוך יצירת פרובוקציה מכוונת במטרה להתסיס את המתיחות", נמסר מהמשטרה. "במהלך מעצרו של אחד מהם ע"י השוטרים, התפתחה במקום הפרת סדר קשה נגד השוטרים שכללה תקיפה אלימה והשלכת בקבוקי תבערה ואבנים לעברם. כתוצאה מכך נפצע שוטר מפגיעת אבן בראשו, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי".

עימותים בין חיילים לפלסטינים
עימותים בין חיילים לפלסטינים

"נציין כי במהלך סוף השבוע, הושלכו לעבר כוחות המשטרה בכפר 24 בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים, שגרמו לפציעתה של אישה תושבת המקום שפונתה במצב קשה לבית החולים וכן נעצרו 5 חשודים בגין אירועים אלו", הוסיפה המשטרה. "בנוסף, כתוצאה מכך נגרם נזק לרכבי התושבים".