נער פלסטיני נהרג במהלך עימותים עם כוחות צה"ל דרומית לשכם

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי בן 15 נורה למוות על ידי לוחמי צה"ל, במהלך עימות אלים עם צעירים בתל ארומה • נער ישראלי נפצע בינוני מפגיעת אבן בחווארה בתקרית בין קבוצת מתנחלים לפלסטינים

זמן צפייה: 00:35

משרד הבריאות הפלסטיני מסר היום (רביעי) כי נער פלסטיני בן 15 נהרג מירי חי של צה"ל במהלך עימותים הבוקר בין כ-500 פלסטינים לבין כוחות הביטחון בתל ארומה מדרום לשכם.

מצה"ל נמסר בנוגע לתקרית: "מוקדם יותר היום, התקיימה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-500 פלסטינים סמוך לכפר ביתא שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". מפרי הסדר יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל והבעירו צמיגים במרחב. מוכרת טענה על פלסטיני הרוג ועל מספר פלסטינים פצועים, האירוע יתוחקר".

במהלך הלילה, נער ישראלי נפצע בינוני מאבן בחווארה צפונית לאריאל. כוחות צה"ל והמשטרה שהגיעו למקום לפאתי חווארה, נתקלו בנערים מתנחלים שיכורים כבני 15. עדיין לא ברור מי מהצדדים החל ביידוי האבנים. בתוך הכפר התגלו כלי רכב פלסטינים עם שמשות מנופצות. משטרת ישראל פתחה בחקירה.

עימותים אלימים בין מתנחלים לפלסטינים
עימותים אלימים בין מתנחלים לפלסטינים | צילום: חדשות 13

במעוצה האזורית שומרון נטען כי הנערים היהודים הותקפו על ידי צעירים פלסטינים: "מפרטים ראשוניים עולה כי האירוע התרחש לאחר שרכב ובו מספר תושבים יהודים מהאזור עצר בכיכר בכביש הראשי המוביל לישובי גב ההר, והנער ואחיו רקדו במקום לצלילי מוזיקת פורים. רכב ובו מספר צעירים ערבים עצר לידם ולדבריהם הללו החלו לקלל אותם, ולתקוף אותם ובמקום התאספו ערבים נוספים שניסו לחסום אותם. הנערים נכנסו לרכב ונהג הרכב, חייל בודד משוחרר, הגן על עצמו מול התוקפים עד שהצליחו לצאת מהמקום. על פי העדויות, כאשר הנער נכנס לרכב במטרה לעזוב את המקום, הטיח בו אחד הערבים בלוק בראשו מטווח קצר בעד החלון הפתוח. הרכב ובו היהודים הצליח להמשיך בנסיעה עד צומת יצהר הגדולה שם חברו לכוחות צבא שהעניקו טיפול ראשוני לנער הפצוע.

ראש המועצה האיזורית שומרון יוסי דגן מסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור ביותר. ניסיון רצח אנטישמי, ואירוע לאומני לכל דבר. שוחחתי עם אביו של הפצוע, התעדכנתי במצבו ואני קורא לציבור להתפלל לרפואת הנער.
לא ראיתי בשום מקום ערבי שעוצר בריכוז יהודי ומותקף באלימות רצחנית כזו. אני קורא למערכת הצבאית והמשטרתית ללכוד את המחבלים ולמצות איתם את הדין".