דיווח בסוריה: שני רוכבי אופנוע נהרגו בתקיפת מל"ט

לפי דיווחים בסוריה, החיסול בוצע על-ידי מל"ט ישראלי בפרברי דמשק. בחלק מהפרסומים צויין כי ההרוגים הם פעילי הג'יהאד האיסלאמי, אך מקורות מארגון הטרור טוענים כי אין אמת בדיווחים. בתוך כך, טנקים של צה"ל תקפו עמדות של צבא סוריה שחרגו מקו הפסקת האש בגולן

זמן צפייה: 01:34

כלי תקשורת בסוריה דיווחו אחר הצהריים (חמישי) כי שני רוכבי אופנוע חוסלו על-ידי מל"ט ישראלי בדרום הגולן הסורי. לפי התקשורת הסורית, שני ההרוגים הם עלי עכאשה ("אבו ג'ראח") וזאהר אלסעדי (אבו עלאא").

בחלק מהדיווחים בסוריה צויין כי שני ההרוגים הם פעילי הג'יהאד האיסלאמי, אך זמן קצר לאחר מכן מסרו מקורות מארגון הטרור לאתר החדשות הלבנוני "אל-עהד", המזוהה עם ציר ההתנגדות, כי אין אמת בדיווחים לפיהם בכירים מהג'יהאד האיסלאמי חוסלו בתקיפה.

בתוך כך, מדובר צה"ל נמסר הערב כי טנקים של צה"ל תקפו שני מבנים ארעיים אשר שימשו את הצבא הסורי, וחרגו מהסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה במרחב עין אלתניה. עוד נמסר כי התקיפה התבצעה לאחר שאתמול זיהו תצפיות צה"ל את השני מבנים הארעיים במרחב האבטחה.

זירת החיסול בסוריה
זירת החיסול בסוריה

בחודש שעבר דווח בסוריה כי ישראל תקפה באזור דמשק. לפי רשת "אל-ערביה", יעד התקיפה היה משלוח נשק איראני, ודווח כי בתקיפה נפצע חייל צבא סוריה ונגרם נזק לרכוש. אתר החדשות הסורי המזוהה עם האופוזיציה הסורית, "עין א-שאם", טען כי התקיפה שיוחסה לישראל כוונה נגד עמדות של צבא סוריה באל-כיסווה, בפאתיה הדרום-מערביים של דמשק. נגד עמדות של צבא סוריה באל-כיסווה.

שבועיים לפני כן דווח גם כן על חיסול של מהנדס בכיר שפעל בסוריה. על-פי הערכות, המודיעין הישראלי עקב אחר המהנדס וניצל שעת כושר לחסל אותו מהאוויר בעת שישן. לפי דיווחים זרים, לפחות ארבעה חיילים סורים נהרגו בתקיפה, ארבעה נוספים נפצעו - ונגרם נזק.  כמו כן, דווח כי ארבעה טילים ישראליים נורו ממטוסי קרב לאזור שמצפון לדמשק, שבו נמצאים מחסני תחמושת השייכים למשטר הסורי, שבהם עושות שימוש גם המיליציות האיראניות.