בתגובה לירי הרקטי: צה"ל תקף בעזה לראשונה מאז "עלות השחר"

לאחר שאמש זוהו ארבעה שיגורים מהרצועה אל עבר העוטף, דובר צה"ל דיווח כי במהלך הלילה מטוסי קרב תקפו אתר צבאי תת-קרקעי המשמש מתחם פיתוח וייצור רקטות של חמאס. במערכת הביטחון מעריכים כי הירי מגיע בעקבות חיסולו של המחבל פארוק סלאמה בג'נין מוקדם יותר אתמול

זמן צפייה: 01:45

לאחר שאמש זוהו ארבעה שיגורים לעבר עוטף עזה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (שישי) לראשונה מאז מבצע "עלות השחר" אתר צבאי תת-קרקעי במרכז רצועת עזה המשמש מתחם פיתוח וייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס ברצועה. דובר צה"ל אישר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל אתמול, והיא תוביל לפגיעה בניסיונות ההתעצמות וההתחמשות הרקטית של ארגון הטרור חמאס.

בית בשדרות נפגע כתוצאה מירי מקלעים לעבר מטוסי חיל האוויר, ללא נפגעים. נזק נגרם לרכוש.

[brightcove_iframe video_id='news-2211040844' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הנזק בבית בשדרות' poster='' kid='1_7sx9zfku' duration='']

כאמור אמש נשמעה התרעת צבע אדום ביישובים נירים, כיסופים ויישובים נוספים צמודי גדר שבמועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפילות או על נפגעים. כיפת ברזל הופעלה ויירטה את אחד מהשיגורים. כשעה לאחר מכן עדכנו בצה"ל על שלושה שיגורים נוספים שנפלו בשטח הרצועה: "התרעה הופעלה ביישומון בלבד". מדובר בירי הראשון לעבר ישראל מאז מבצע "עלות השחר" בחודש אוגוסט. ההערכה היא שמדובר בתגובה לפעילות צה"ל בתוך ג'נין.

Whatsapp Image 2022 11 04 At 0

Whatsapp Image 2022 11 04 At 0

אתמול אחר הצהריים הודיעו בצה"ל, מג"ב ושב"כ כי המחבל שחוסל בג'נין, פארוק סלאמה, היה מעורב באירוע בו נהרג רב-נגד נעם רז בפעילות בג'נין בחודש מאי האחרון. סלאמה שויך לארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, עוד נמסר כי בפעילות נעצרו חמישה מבוקשים נוספים.

בהודעה המשותפת נמסר כי המחבל היה חשוד בקשירת קשר לתשתית הטרור "גוב האריות" ובשיתוף פעולה עם פעילים בה, במטרה להוציא לפועל פיגועים "משמעותיים". עוד נאמר כי במהלך הפעילות שבוצעה פשטו הכוחות על מבנה בו נכח המחבל ובמקום התפתחו חילופי ירי. סלאמה נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו במרדף אחריו במהלכו הוא שלף נשק לעברם, נורה ונוטרל. בנוסף, ירו לעבר חמושים שירו לעברם, וזוהו פגיעות.

פארוק סלאמה, מחבל הג'יהאד האיסלאמי שנהרג בג'נין
פארוק סלאמה, מחבל הג'יהאד האיסלאמי שנהרג בג'נין

עוד נאמר כי במהלך הפשיטה עצרו הכוחות חמישה מבוקשים נוספים כשברשותם אקדח ונשק מסוג M16. בנוסף, הוחרם האקדח שהמבוקש כיוון לעבר הלוחמים. אין נפגעים מכוחות הביטחון, והמבוקשים שנעצרו הועברו לחקירה.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן שוחח עם מפקד יחידת המסתערבים ושיבח את פעילות הכוחות: "באור יום, ובמרחב סואן פעלתם בנחישות ובגבורה יוצאת דופן. תחת סכנה ואיום ממשי לכוחותינו הצלחתם לסכל את המבוקש שעסק בפעילות טרור משמעותית ואף היה מעורב באירוע בו נפל לוחם הימ"מ רנ"ג נעם רז ז"ל. נמשיך לרדוף ולפגוע בכל מי שמאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל וכוחות הביטחון".

לוחם הימ''מ נעם רז שנהרג בג'נין
לוחם הימ''מ נעם רז שנהרג בג'נין | צילום: באדיבות המשפחה