פיגוע בחווארה: המחבל חוסל בתום מצוד; "ניצלנו בנס"

אש נפתחה לעבר רכב שבו נסעה משפחה עם בתם התינוקת, בת שנה וחצי. לא היו נפגעים. בתום מצוד: כוחות צה"ל חיסלו את המחבל. האישה שניצלה: "רק במזל הזכוכיות לא פגעו בתינוקת". תיעוד מהפיגוע: המחבל יורה, הנהג נמלט על אי תנועה

זמן צפייה: 03:39

אש נפתחה הערב (חמישי) לעבר מכונית שבה נסעו הורים ושני ילדיהם בחווארה. צוות מד"א שהגיע למקום טיפל בנפגעת חרדה, ללא נפגעים בגוף. נזק נגרם לרכב. בתום מצוד של שלו שעות, כוחות צה"ל חיסלו את המחבל שנמלט מהמקום. בפתח הידיעה - תיעוד הפיגוע.

הניצולה מהפיגוע סיפרה לאחר שהתאוששה: "באמצע חווארה, קצת לפני הכיכר המרכזית, פשוט שמענו בום ממש חזק. לא כל כך הבנתי מה קורה. בעלי לוחם בשריון אז ישר הוא זיהה שזה קול של ירי והוא עבר לנתיב הנגדי ונסע מהר תוך כדי ששמענו בומים מאחורינו. אחרי זה הבנו שזה היה באמת מחבל שבא עם אקדח. בנס הוא ירה על החלון האחורי, כשמאחורה הבת שלי בת השנה וחצי ישבה בצד הרחוק יותר. רגע לפני זה כמעט אספנו טרמפיסטיות שבסוף לא עלו".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2305101856' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_025fmx11' duration='32']

ממד"א נמסר תחילה כי "דווח על ירי לעבר רכב עם שלושה נוסעים - גבר ואישה כבני 25 ותינוקת כבת שנה וחצי - בכביש 60, סמוך לחווארה, שהמשיך בנסיעה לחבירה עם צוותי צה"ל ומד"א בצומת תפוח. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על נפגעת חרדה, ללא נפגעי גוף".

מצה"ל נמסר: "מחבל ירה  לעבר רכב סמוך לצומת עינבוס שבחווארה. כוחות צה"ל איתרו פגיעות ירי ברכב ישראלי ולאחר סריקות אותרו תרמילים במרחב. אין נפגעים. ‏כוחות צה"ל מבצעים חסימות ופתחו במרדף אחר המחבל".