המתיחות בדרום: ראשי הרשויות בעוטף עזה יוצאים למאבק

ראשי המועצות האזוריות בעוטף וראש עיריית שדרות סיפרו לחדשות 13 על חוסר שביעות הרצון שלהם ממדיניות הממשלה, על איבוד ההתרעה והחסמים הבירוקרטיים. "חייבים לספק פיתרון למצב הזה"

זמן צפייה: 02:48

גם ביום שאחרי עוד סבב הסלמה וכשחוסר הוודאות מרחף מעל העוטף, ראשי הרשויות של היישובים המטווחים בישראל דיברו אתמול (שישי) קודם כל על צמיחה ועל שכונות חדשות. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון החדש נפתלי בנט לא זוכים להנחות ביישובי העוטף. את ראשי הרשויות מעניינים התושבים שלהם, ולטענתם, המדיניות הנוכחית רחוקה מלספק להם ביטחון.

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, אמר כי "החיסול וההרג של כ-30 מחבלי ג'יהאד אסלאמי הוא לא מספיק בעיני. ההרתעה עדיין לא קיימת בצורה מספקת". גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר מצדו, כי הוא משוכנע "שצה"ל יכול לעשות מה שרוצים, אם יינתן לו החופש".

לכתבות נוספות בנושא:

לאחר כיממה של שקט: רקטות נורו לעבר באר שבע – ויורטו

"המצב בלתי נסבל": האם שתועדה מגוננת על ילדיה במהלך אזעקה

בתום הערכת מצב: ראשי הרשויות בעוטף עזה הודיעו על חזרה לשגרה

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול ואופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב
אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול ואופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב | צילום: חדשות 13

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר גם הוא דברים דומים: "צריך לייצר פה משוואה. זה יכול להיות בדרך של הרתעה או בדרך של הסדרה. אבל צריכים לשנות משהו בצד הביטחוני". אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, אמר כי לדעתו "חמאס והג'יהאד האסלאמי צריכים להתפרק מנשקם" והוסיף כי "צריך לעשות זאת באמצעות 'מבצע נרחב בעזה'".

כמו כן, ראשי הרשויות סיפרו על מאבקם להסרת חסמים בירוקרטיים, האצת תוכניות פיתוח, הגדלת תקציבים למרכזי החוסן, מיגון בתים ללא ממ"דים והרחבת כביש 232. ירקוני אמר כי "מדינת ישראל חייבת לתת פיתרון למצב הזה".