השר יואב גלנט מזהיר: "להיערך לעימות עם חמאס באביב"

אחרי שצה"ל הגיב אתמול בחריפות לירי שתי הרקטות מרצועת עזה, מזהיר שר הבינוי והאלוף במילואים יואב גלנט מפני מערכה נוספת עם חמאס כבר בחודשים הקרובים

"להיערך לעימות עם חמאס באביב". גלנט

ריח של מבצע באוויר? לאחר התגובה החריפה של צה"ל אתמול לירי הרקטות מרצועת עזה, מעריך היום (שלישי) שר הבינוי יואב גלנט כי יש להיערך לעימות נוסף מול חמאס כבר בחודשים הקרובים. "בתקופה הקרובה אני לא חושב שחמאס מעוניין בעימות", אמר גלנט בריאיון לניב רסקין בגלי צה"ל. "אני מסמן את האביב הקרוב כנקודה שצריך להיות ערוכים לקראתה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''להיערך לעימות עם חמאס באביב''. גלנט
''להיערך לעימות עם חמאס באביב''. גלנט | צילום: גילי יערי/ Flash90

 

האלוף במיל' גיבה את התגובה החריגה של צה"ל שבמהלכה תקפו מטוסי חיל האוויר שלוש תשתיות טרור של חמאס בצפון הרצועה ובדרומה. "ירי כלפי אזרחי מדינת ישראל הוא פגיעה בריבונות ישראל - נפגע בכל מי שמנסה לפגוע בנו", הבהיר גלנט.

באשר לחוק ההסדרה שעבר אמש במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, התייחס שר הבינוי למהלך הבא הצפוי באישור החוק - הקרב בבג"ץ. "לבג"ץ יש זכות לומר את דברו", ציין גלנט. "נחכה לראות אם יש הסתייגות".

התקיפות אתמול בעזה
התקיפות אתמול בעזה

"כל מעשה טיפשות יטופל בנחישות ובעוצמה"

אתמול תקף חיל האוויר תקף שלוש תשתיות טרור השייכות לחמאס בצפון ובדרום רצועת עזה. ירי זה מתווסף לפעילות חיל האוויר בשעות הצהריים, שבה הותקפו ארבע מטרות של הארגון. ההסלמה הנוכחית החלה בעקבות ירי הרקטה אתמול בבוקר הבוקר מרצועת עזה שהתפוצצה בשטח פתוח בסמוך לאשקלון. בצה"ל אמרו כי הם רואים בחמאס כאחראי הבלעדי על כל מה שקורה ברצועה, למרות שאת האחריות לירי נטל ארגון סלפי.

בעזה דיווחו כי מהתקיפה האחרונה של חיל האוויר נפגעו לפחות שני בני אדם באורח קל. מקור ביטחוני בעזה אמר אתמול לחדשות 2 Online כי ישראל ביצעה 19 תקיפות במהלך היום, כש-15 מהן באזור סג'עייה. סוכנות שיהאב בעזה דיווחה כי גל התקיפות האחרון התמקד באזור השכונות המזרחיות של עזה. מדובר באזור שבו נחשפו מנהרות במהלך מבצע "צוק איתן".

בחמאס הגיבו בחריפות לתקיפות הרבות ואמרו כי "לא נאפשר את המשך ההסלמה נגד תושבי עזה. כל תגובה תהיה בתאום עם יתר הפלגים".

"כל עוד נמשך הירי לישראל, יימשכו תגובותינו החריפות", כתב בחשבון הפייסבוק שלו מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי. "הכדור במגרש של חמאס: האם תיקח אחריות ותחזיר את היציבות או שהטרוריסטים וחופרי המנהרות בני המוות יוסיפו לאמלל את חייהם של תושבי רצועת עזה? כל מעשה טיפשות יטופל בנחישות ובעוצמה".