ישראל ערוכה? אזהרת מנהל משק החשמל - והביקורת

שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה לניהול מערכת החשמל הארצית, הזהיר כי "אם החשמל ייפסק ליותר מ-72 שעות - לא נוכל לחיות פה". מנכ"ל חברת החשמל תקף ואמר כי מדובר ב"חוסר אחריות וידע" - וגולדשטיין התנצל. פרטים חדשים: חברת החשמל תרגלה מבצע להקמת תחנות כוח זמניות במקום מתקני ייצור שייפגעו במלחמה מול חיזבאללה

זמן צפייה: 05:49

שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה לניהול מערכת החשמל הארצית, הזהיר היום (חמישי) כי במקרה של מלחמה כוללת מול חיזבאללה, בה ארגון הטרור יפגע בתשתיות החשמל של ישראל, "אם החשמל ייפסק ליותר מ-72 שעות - לא נוכל לחיות פה".

"נגיד שפגעת ברשת החשמל ויש הפסקת חשמל באזור למשך מספר שעות, מה קורה לישראל? הקו התחתון הוא שנכון להיום, אחרי 72 שעות, למעשה אי אפשר יהיה לגור פה", אמר מנכ"ל חברת נגה בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות. "אתם לא מבינים עד כמה החיים שלנו תלויים בחשמל. אנחנו במצב לא טוב, אנחנו לא מתכוננים למלחמה אמיתית".

שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה לניהול מערכת החשמל הארצית
שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה לניהול מערכת החשמל הארצית | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

באזהרתו, גולדשטיין חזה התרסקות מוחלטת של משק האנרגיה במדינה, ודיבר על כך שלאחר 72 שעות, לא יהיה יותר חשמל לטלפונים, אנרגיה למשאבות בתחנות הדלק, וגם לא גנרטורים לבתי החולים. "אנחנו חיים בעולם פנטזיונרי, בעיניי. אם נסראללה רוצה להבין את מערכת החשמל הישראלית, הוא מרים טלפון לאנשים שלו, הוא לא צריך ביון. הוא יכול לשאול את מנהל מערכת החשמל של ביירות איך בנויה מערכת החשמל שלו, והוא יענה לו - בדיוק כמו בישראל".

בחברת החשמל דוחים את הטענות שהעלה גולדשטיין מכול וכול. מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, הגיב לאזהרה החריגה, שכבר הספיקה לזרוע בהלה רבה בקרב הציבור, ואמר כי מדובר ב"חוסר אחריות וידע" מצדו של גולדשטיין, שכבר הספיק לחזור בו ולהתנצל על אמירותיו.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל | צילום: חדשות 13

כמו כן, נמסר כי זהו "חוסר בקיאות מספק של מנכ"ל חברת נגה בצעדים שננקטים על מנת למנוע את תרחישי הייחוס הללו", וכי חברת החשמל קיימה תרגילי כוננות נרחבים של מבצע להקמת תחנות כוח זמניות במקום מתקני ייצור שייפגעו במלחמה מול חיזבאללה. במסגרת אחד התרגילים, חברת החשמל הקימה תחנת כוח בתוך 48 שעות, כדי לפצות לכאורה על תחנת כוח אחרת ש"טווחה" על-ידי חיזבאללה.

הנזקים האפשריים למשק החשמל בארץ למקרה של מלחמה בצפון כוללים, בין היתר, ניהול ביקושים והפסקות חשמל זמניות, הפסקת חשמל ארצית במשך 24 שעות, ואף הפסקות ממושכות באספקת החשמל של יותר מיממה בכל רחבי הארץ.