בפעולה קרקעית: שב"כ חילץ חיילת שנחטפה ע"י חמאס בשבת השחורה

טוראי אורי מגידיש, תצפיתנית במוצב נחל עוז, שוחררה ע"י לוחמי שב"כ בפעולה לילית עליה פיקדו ראש שב"כ והרמטכ"ל, אשר נוהלה מחמ"ל המבצעים המיוחדים של שב"כ במרכז הארץ. נתניהו: "מברך את השב"כ ואת צה"ל על ההישג החשוב והמרגש הזה"

זמן צפייה: 09:13

הותר לפרסום: במהלך פעולה קרקעית הלילה (שני) ברצועת עזה שוחררה טוראי אורי מגידיש, תצפיתנית במוצב נחל עוז, שנחטפה על ידי חמאס בשבת השחורה. מגידיש נבדקה רפואית בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מצבה טוב והיא נפגשה עם משפחתה וגם עם ראש שב"כ רונן בר והרמטכ"ל הרצי הלוי. היא תוחקרה בשב"כ אחרי שוחררה, וסיפקה לכוחות הביטחון מידע רב. "תעזרו גם לאחרים", אמרה מגידיש לבר והלוי, "תעשו מה שאתם יכולים".

טוראי מגידיש, תושבת קריית גת, הייתה לבדה בשבי, ללא חטופים נוספים לצידה, שוחררה בקרב על-ידי לוחמי היחידה המבצעית של שב"כ לצד לוחמי ימ"מ, בפעולה לילית עליה פיקדו ראש שב"כ והרמטכ"ל, אשר נוהלה מחמ"ל המבצעים המיוחדים של שב"כ במרכז הארץ. בפעולה נפגעו כמה מחבלי חמאס, ללא נפגעים לכוחות הביטחון. מצה"ל ושב"כ נמסר: "נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת להביא לשחרור החטופים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אמש שיחררו כוחותינו משבי חמאס את טוראי אורי מגידיש", מסר נתניהו, "אורי נחטפה בבוקר השחור של ה-7 באוקטובר. ברוך שובך הביתה אורי. אני מברך את השב"כ ואת צה"ל על ההישג החשוב והמרגש הזה, הישג המבטא את המחויבות שלנו להביא לשחרור כל החטופים. עם ישראל כולו מצדיע לשב"כ ומצדיע לצה"ל. ולמחבלי החמאס ולדאעש אני אומר - אתם מפלצות. אנחנו נמשיך לרדוף אתכם, אנחנו נמשיך לצוד אתכם. נכה בכם עד שתיפלו מרגלינו".

תמונה ראשונה מהפגישה של אורי מגידיש וסבתה
אורי מגידיש עם סבתה לאחר שחזרה לביתה משבי חמאס

הנשיא יצחק הרצוג מסר: "התרגשתי לראות את החיילת אורי מגידיש שבה הביתה אל משפחתה האוהבת, לאחר מבצע נועז של צה"ל ושב"כ. כוחות הביטחון שלנו פועלים מסביב לשעון בעזה, בצפון, ביו"ש ובכל מקום, ביבשה באוויר ובים; במסירות אינסופית, תוך סיכון חיים, בתחושת שליחות ואהבת העם והמדינה. אנחנו מחזקים אותם, מגבים אותם וסומכים עליהם".

טוראי אורי מגידיש, שנחטפה לעזה ושוחררה בפעולה קרקעית
טוראי אורי מגידיש, שנחטפה לעזה ושוחררה בפעולה קרקעית | צילום: דוברות שב"כ

טוראי מגידיש היא החטופה החמישית שחוזרת לישראל, והראשונה שהוחזרה בפעולה ישראלית. לפני עשרה ימים שחרר חמאס את יהודית רענן בת ה-59 ובתה נטלי בת ה-18, אזרחיות אמריקניות, ולפני שבוע שחרר חמאס את יוכבד ליפשיץ בת ה-85 ונורית קופר בת ה-80, שנחטפו מניר עוז. דובר צה"ל עדכן הערב כי נמסרה הודעה למשפחות של 238 חטופים.